شناسهٔ خبر: 48654420 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۳ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند

یاسوج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با فوت سه بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۴۲ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

پرویز یزدان پناه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۴۰۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد ۱۸۱ نفر مبتلای قطعی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی افزود: از مجموع۸۰۲ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در  شهرستان‌های گچساران، بویراحمد، باشت و دنا بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۲ هزار و ۸۶۲ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

یزدان پناه عنوان کرد: با توجه به مشاهده نوع دلتای ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و سرعت بالای سرایت آن  مردم  باید  دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص فاصله فیزیکی یک و نیم متری، زدن ماسک را رعایت کنند.

وی ابراز داشت: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: افراد در تماس با این افراد نیز توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شده و در دوره کمون تحت مراقبت قرار بگیرند تا چرخه ویروس هر چه سریعتر مهار شود.