شناسهٔ خبر: 48471165 - سرویس اجتماعی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

آتش سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد/ کمبود امکانات آتش‌نشانی

اقتصاد ایران: ارومیه- رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از مهار آتش سوزی در ۷۰۰ هکتار از تالاب گروس در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فاروق سخنور در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: در این حادثه که صبح دیروز رخ داد، ۷۶۰ هکتار از پوشش گیاهی و علف‌زارهای تالاب در آتش سوخت.

وی ادامه داد: تالاب گروس در ۶۰ کیلومتری مهاباد واقع شده و از شمال و شمال غرب به زمین‌های باتلاقی دریاچه ارومیه و از جنوب غرب به تالاب کانی برازان محدود می‌شود.

سخنور اضافه کرد: این آتش سوزی که روز گذشته در این تالاب روی داد پس از ۱۰ ساعت تلاش مستمر مهار شد، ولی سپس دوباره شروع و در ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد با تلاش مأموران آتش نشانی، محیط بانان، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و اهالی روستاهای اطراف به طور کامل مهار شد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: کمبود امکانات آتش‌نشانی، روند مهار آتش را با مشکل مواجه ساخته و بالگرد اعزامی به منطقه هم تنها توانایی جابجایی نیروهای امدادی به نقاط دیگر تالاب و دسترسی آنان به آتش را دارد.

سخنور خاطرنشان کرد: فعالان و دوستداران محیط زیست و جوامع محلی خواستار اعزام امکانات بیشتر و بالگرد با قابلیت حمل آب برای مهار سریع آتش هستند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، عنوان کرد: میزان خسارت به محیط زیست و جانداران این منطقه نیز توسط کارشناسان در حال برآورد است.

تالاب گروس در ۶۰ کیلومتری مهاباد واقع شده و از شمال و شمال غرب به زمین‌های باتلاقی دریاچه ارومیه و از جنوب غرب به تالاب کانی‌برازان محدود می‌شود.