شناسهٔ خبر: 47952175 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکو: احیای برجام در چند هفته آینده ممکن است

معاون وزیر خارجه روسیه با ابراز خوش‌بینی درباره احیای توافق هسته‌ای ایران، آخرین مرحله مذاکرات را دشوارترین گام توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه، در بیانیه‌ای امیدواری خود به احیای توافق هسته‌ای در چند هفته آینده را اعلام کرد و آخرین مرحله مذاکرات را دشوارترین گام توصیف کرد.

ریابکوف در ابتدای اظهارات خود گفت: «تقریبا به پایان راه رسیدیم و تا احیای برجام چیزی نمانده است، اما آخرین مرحله دشوارترین است.»

این مقام ارشد روس در ادامه افزود: «فکر می‌کنم تنها چند هفته باقی است نه چند ماه و اگر تمام تصمیمات را پیش از دور بعدی مذاکرات اتخاذ کنیم حتی می‌توانیم این زمان را به چند روز کاهش دهیم.»

ساعاتی پیش «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، مذاکرات وین بر سر پرونده هسته‌ای ایران را دارای موانع ارزیابی کرد و گفت: «ما انتظار داریم پس از دولت بایدن و انتخابات جدید ایران به توافق هسته‌ای برگردیم.»

ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه هفته جاری با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

پس از این نشست «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از پیشرفت محسوس در احیای توافق هسته‌ای خبر داد و اجرایی‌شدن آن را نزدیک دانست.

«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، نیز در سخنانی از پیشرفت در گفت‌وگو‌های ایران و قدرت‌های جهانی صحبت کرد و گفت: «ایران و ۶ قدرت جهانی مذاکرات هسته‌ای را به منظور مشاوره با پایتخت‌هایشان به تعویق انداختند؛ هرچند او اعلام نکرد چه زمانی گفت‌وگو‌های هسته‌ای ازسر گرفته می‌شود.»

انتهای پیام/