شناسهٔ خبر: 47560300 - سرویس اقتصادی
منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نسل جدید جیلی امگرند معرفی شد + طراحی، مشخصات و امکانات

asbe-bokhar

صاحب‌خبر -

نسل جدید جیلی امگرند معرفی شد. این سدان کامپکت و اقتصادی چینی در نسل جدید خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت جیلی که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین شناخته می‌شود اخیرا نسل جدید جیلی امگرند را معرفی کرد که این سدان چینی با مشخصات جدید خود می‌تواند برای جیلی فروش بالایی را به همراه داشته باشد و بهتر از قبل با رقبا به رقابت بپردازد. این خودروساز چینی که سدان کامپکت خود را طی سال‌های گذشته به بازار ایران نیز عرضه کرده بود با سرمایه‌گذاری زیاد توانست محصولات خود را از لحاظ سطح تکنولوژی ارتقا دهد. محصولات جدید این شرکت و زیر برندهای Lynk & Co و زیکر به خوبی نتیجه این سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهند.

مشخصات نسل جدید جیلی امگرند

نسل جدید جیلی امگرند نسل جدید جیلی امگرند

جیلی امگرند از همان ابتدا در قالب یک سدان کامپکت و اقتصادی روانه بازار شد، اما با وجود اقتصادی بودن، باز هم جیلی از زبان جدید طراحی خود در آن استفاده کرده است. در نمای جلو شاهد یک جلوپنجره با طرح مشابه سپر جنگی هستیم که در زمینه آن خطوط عمودی کرومی به چشم می‌خورند. طراحان چراغ‌ها را در امتداد جلوپنجره و به شکل برجسته و کشیده نصب کرده‌اند و ورودی‌های هوا نیز در پایین سپر مشکی رنگ قرار گرفته است.

نسل جدید جیلی امگرند نسل جدید جیلی امگرند

به طور کلی در نمای ظاهری این خودرو شاهد شباهت‌هایی با خودروهای اروپایی هستیم، اما شرکت جیلی اعلام کرد مهندسی ساخت این خودرو بر اساس جدیدترین سطح مهندسی محصولات جیلی بوده و به همین دلیل جیلی امگرند در نسل چهارم خود به یک محصول مدرن تبدیل شده است. طبق اعلام جیلی، این سدان از ضریب درگ ۰.۲۷ بهره می‌برد و عملکرد مناسبت آیرودینامیک بدنه باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

نسل جدید جیلی امگرند نسل جدید جیلی امگرند

نسل جدید جیلی امگرند در نمای کناری دارای سادگی بیشتری از لحاظ طراحی بوده و با نگاه به همین بخش می‌توان به اقتصادی بودن این خودرو پی برد. هرچند طراحان خطی را از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده‌اند و همچنین در حاشیه زیر پنجره‌ها نیز یک نوار کرومی کار شده است. در بخش عقب نیز چراغ‌های به یکدیگر متصل شده به چشم می‌خورند و نام جیلی نیز زیر چراغ‌ها درج شده است. در بخش پایین سپر نیز دیفیوزر مشکی رنگ و چراغ مه شکن را می‌بینیم. طراحان با برجسته کردن سپر عقب قصد حفظ لایه‌بندی در طراحی را داشتند، اما به طور کلی باید گفت نمای جلو این سدان چینی نسبت به بخش کناری و عقب آن راضی‌کننده‌تر است.

نسل جدید جیلی امگرند نسل جدید جیلی امگرند

جیلی امگرند از لحاظ طراحی داخلی از همان سبک کانسپت‌های جیلی که اخیرا معرفی شدند بهره می‌برد. در کابین این خودرو شاهد متریالی با کیفیت نسبت به سایر خودروهای هم‌رده هستیم و طراحان با استفاده از المان‌های اسپرت قصد داشتند کابین را جذاب کنند که تا حدودی موفق بودند. برای این خودرو دو صفحه نمایش جلوآمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده است و همچنین طراحان دریچه‌های سیستم تهویه را نسبت به قبل بازطراحی کرده‌اند. به طور کلی طراحی کابین این خودرو نسبت به طراحی ظاهری و همچنین در مقایسه با رقبا راضی‌کننده‌تر است.

از امکانات نسل جدید جیلی امگرند می‌توان به کروز کنترل، سنسور نور و باران، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، استارت دکمه‌ای، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای و ترمز پارک برقی اشاره کرد.

نسل جدید جیلی امگرند نسل جدید جیلی امگرند

طبق اطلاعاتی که از نسل جدید جیلی امگرند منتشر شده است، این سدان چینی در نسخه پایه از موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۴ اسب بخار را به تولید برساند. یک گیربکس CVT نیز نیروی تولیدی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. همچنین قرار است در آینده یک موتور قدرتمندتر توبوشارژ با گیربکس دو کلاچه برای این خودرو ارائه شود. این خودرو در بازار چین باید با ام جی ۵ و چانگان یی دانگ به رقابت بپردازد، اما اگر شرکت جیلی آن را همانند سال‌های قبل قیمت‌گذاری کند، این خودرو به آسانی از رقبای خود پیشی خواهد گرفت.