شناسهٔ خبر: 47533358 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاثیر عملیات شمشیر قدس در ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با جنگ غزه درصدد شکست رقبای داخلی خود بود اکنون به سبب عواقب و پیامد‌های عملیات شمشیر قدس در حال ترک صحنه سیاسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، المیادین در گزارشی از عملیات شمشیر قدس اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گرفتار عواقب عملیات شمشیر قدس شده است و جنگی که نتانیاهو قصد داشت از آن برای شکست دادن رقبا و دشمنان خود در داخل اراضی اشغالی استفاده کند اکنون در حال سرنگونی خودش است و حتی اگر اتهامات فساد او را روانه زندان نکند، عملیات شمشیر قدس در حال پایان دادن به حضور او در عرصه سیاسی است.

در ادامه گزارش آمده است: نتانیاهو تهدیدات و هشدار‌های خود را علیه رقبا و بخصوص رئیس حزب یمینا افزایش داده است که از هیچ اقدامی برای انداختن مسئولیت شکست در برابر عملیات شمشیر قدس به گردن نتانیاهو فروگذار نمی‌کند. نگاهی به جامعه این رژیم در روز‌های اخیر نشان می‌دهد چه اندازه شکاف بین عناصر تشکیل دهنده آن افزایش یافته است. جامعه‌ای که به سبب موشک‌های مقاومت فلسطین دچار رعب و وحشت و سردرگمی شدید شده است. جامعه‌ای که در پی کشمکش سیاسی شدید بین نتانیاهو و رقبای او به شدت دچار از هم پاشیدگی و از هم گسیختگی شده است. جامعه‌ای نژادپرست و خشن تا جایی که نفتالی بنت از تهدیدات پیاپی می‌ترسد و بیم آن دارد همان بلایی که تندرو‌ها سر اسحاق رابین آوردند سر او هم بیاورند.

المیادین افزود: با توجه به این اوضاع نابسامان و از هم گسیختگی در اراضی اشغالی، عرب‌های طرفدار عادی سازی روابط سرگشته و حیران مانده اند، زیرا نتانیاهو که به او امید بسته بودند و ائتلاف تشکیل دادند و قرارداد‌هایی امضا کردند، در داخل فلسطین اشغالی دچار سردرگمی شده است و پس از آن که همه برگه‌های خود را از دست داده است آماده ترک عرصه سیاسی می‌شود و مقاومت فلسطین که به شکست آن امیدوار بودند، ثابت کرد قوی‌تر از هر زمان دیگری است و حتی دامنه حامیان مردمی آن از دیوار‌های فلسطین اشغالی هم عبور کرده و به فلسطینیان مناطق ۴۸ رسیده است.

در ادامه گزارش با اشاره به کشور‌هایی که روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی سازی کردند آمده است که این کشور‌ها میلیون‌ها دلار خرج کردند تا برای تل آویو تبلیغ کنند و آن را به عنوان مهد امنیت و ثبات به ما معرفی کنند، اما اکنون نقاب از چهره کنار می‌رود و ماهیت واقعی آن به عنوان رژیمی شکننده، نژادپرست و از هم پاشیده و خشن مشخص می‌شود.

در جنگ ۱۲ روزه میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی، بیش از ۴ هزار موشک به سوی مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه پرتاب شد که کابینه رژیم اشغالگر را به اعلام آتش بس مجبور کرد.

انتهای پیام/