شناسهٔ خبر: 47293601 - سرویس سیاسی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر در تذکری تاکیدکرد

بارگذاری سریع طرح موضوعی کن و فرحزاد | سالاری:اقدام بنیاد در جماران با طرح تفصیلی تهران مغایر است

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران در دوتذکر پیش از دستورش یکی بر لزوم بارگذاری سریع طرح موضوعی کن و فرحزاد تاکید کرد و ساخت و ساز بنیاد در حریم شهرو منطقه حفاظت شده تهران را مغایر با طرح تفصیلی تهران دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد سالاری در دویست و نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گفت: من دو تذکر دارم که تذکر نخست مربوط به سازمان فاوا و معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران است. علی رغم اینکه شورای شهر تهران طی پیگیری های بسیار زیاد موفق شد طرح موضوعی ۱۲۸۳ هکتاری کن و فرحزاد را طی ماه های گذشته در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهر سازی و معماری به تصویب برساند و این طرح  ابلاغ شد، ولی ماه‌هاست نقشه های محدوده محله کن و باغات آن روی سامانه طرح تفصیلی بار گذاری نشده است تا مردم بتوانند نتایج بسیار اثر بخش این دوره مدیریت شهری در ایجاد تفرجگاه عمومی را شاهد باشند.

او افزود: همین اتفاق در خصوص طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ رخ داده است. طرح تفصیلی منطقه ۲۲ با  ۵۷۰۰ هکتار مساحت با رویکردهای کیفی سازی در شورای شهر و کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهر سازی تصویب شد ولی هنوز بخش هایی از آن بارگذاری و عملیاتی نشده است تا مردم پشت گیشه شهرسازی بتوانند خدمت بگیرند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با این حال هر بار هم که من از اداره کل تدوین ضوابط و معاونت شهرسازی پیگیری می کنم که شاید بیش از ۵۰ بار جلسه گذاشتیم و پیگیری کردیم اعلام می کنند که سازمان فاوا بایستی اینها را بار گذاری کند.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا افزود: اینها از جمله دستاورد های ارزشمند شورا هستند که متاسفانه با پیگیری های جدی و کارشناسی و مبتنی بر احترام نتوانستم به نتیجه برسانم. بنابراین  از ریاست شورا و شهردار تهران می خواهم این موضوع را به سرانجام برسانند.

اقدامات مغایر با طرح تفصیلی در منطقه حفاظت شده

سالاری افزود: تذکر دوم در مورد محدوده قدیمی جماران و اردوگاهی است که در محدوده جماران به نام اردوگاه امام خمینی (ره) وجود دارد . متاسفانه بنیاد مستضعفان در حریم شهر و در منطقه حفاظت شده شهر تهران برخلاف منویات مقام معظم رهبری با رویکرد درآمد زایی و شاید هم با نیت خیر اقدامات مغایر با طرح تفصیلی انجام داده است.

وی تاکید کرد: بنیاد مستضعفان نسبت به ساخت و ساز های غیر مجاز و دست اندازی در میراث طبیعی و حریم شهر تهران در حریم محله قدیمی جماران اقدام کرده و مجموعه قابل توجهی از بار گذاری ها به مساحت ۱۰ هزار متر مربع از قبیل تالار پذیرایی، ایجاد کاربری های تجاری و مسکونی و اداری،   رستوران و  مهد کودک آن هم در دل کوه شکل داده که تمامی این مستحدثات فاقد سند، فاقد حقوق مکتسبه و بدون مجوز و بدون نظارت مهندس ذی صلاح هستند که  در حریم شهر تهران شکل گرفته است.

شالاری گفت: با پیگیری اهالی محله جماران پرونده ای برای رسیدگی به تخلفات انجام شده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد و همکاران نیز هم در شعبه بدوی و هم در شعبه تجدید نظر رای به قلع و جمع آوری تمامی  مستحدثات دادند، اما متاسفانه شهرداری در اجرای رای تعلل می کند. لذا به شهرداری تهران تذکر می دهم برای جمع آوری این تخلفات دستورات اکید صادر کند