شناسهٔ خبر: 47258414 - سرویس بین‌الملل
منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

جنایت تازه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان

فلسطین خواهان تشکیل جبهه متحد بین‌المللی برای مجازات اسراییل شد

صاحب‌خبر -

شهروند| جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر بمباران نواحی مختلف غزه و اماکن مسکونی و غیر نظامی را از سرگرفته‌اند و یکی از خونین‌ترین روزهای حملات اخیر را با به خاک و خون کشیدن ۳۳ غیرنظامی فلسطینی رقم زدند. به نقل از الجزیره، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم بیش از ۲۰۰ حمله هوایی از صبح دیروز به نواحی مختلف غزه داشته است. در این حملات که از نیمه شب آغاز شده اماکن مسکونی، غیر نظامی، زمین‌های کشاورزی و منازل رهبرانی از جنبش مقاومت حماس در شمال، جنوب، غرب و مرکز غزه هدف‌گیری شدند.

تحرکات بین المللی
دولت مصر پیشنهاد آتش‌بس چند ساعته برای خارج‌کردن زخمی‌های حملات در غزه را داده است. همچنین بیمارستان‌های این کشور آماده پذیرش مجروحان هستند و گذرگاه زمینی رفح به روی مسافران باز است. همزمان تونس نیز تماس‌های دیپلماتیکی برای توقف فوری حملات در غزه و مجازات رژیم صهیونیستی برقرار کرده است. وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، عثمان الجرندی، وزیر خارجه تونس با همتایان خود در فلسطین، الجزایر، مصر، کویت، ترکیه، اندونزی و هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا تماس تلفنی برقرار کرده است.  علاوه بر این شورای امنیت سازمان ملل نشستی را درباره فلسطین برگزار می‌کند. همچنین در نشست سازمان همکاری اسلامی که روز گذشته برگزار شد، فلسطین خواهان تشکیل جبهه متحد بین‌المللی برای مجازات اسراییل شد.

هشدار مقاومت
ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی خطاب به اشغالگران صهیونیستی گفت: «منتظر پیشروی نیروهای زمینی شما داخل نوار غزه هستیم تا گوشه‌ای از قدرت خود را نشان‌تان دهیم.»
ابوحمزه درباره حملات موشکی روزهای اخیر به اراضی اشغالی نیز گفت: «موشک‌های ما به الخضیره و تل‌آویو رسید. تعدادی موشک جدید و پیشرفته ازجمله موشک القاسم در این حملات موشکی به خدمت گرفته شد.» اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در سخنانی در جریان جشنواره مردمی اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دوحه قطر اظهار کرد: «بارها و بارها نه تنها با حرف بلکه با انتفاضه و مقاومت به آنها (رژیم صهیونیستی) هشدار دادیم و گفتیم با آتش بازی نکنید؛ مسجدالاقصی قبله، هویت و عقیده ماست.»
او افزود: «به آنها هشدار دادیم و گفتیم که مسجد الاقصی «خط قرمز» است و به آنها گفتیم که دستان آلوده‌شان را از قدس کنار بکشند و من به نتانیاهو می‌گویم که با آتش بازی نکن.» هنیه ادامه داد: «عنوان نبرد، جنگ و انتفاضه امروز قدس است. مقاومت هیچ درخواستی برای غزه ندارد و عنوان منازعه آن با دشمن قدس، مسجدالاقصی، منطقه الشیخ جراح و حق بازگشت است.»