شناسهٔ خبر: 47200789 - سرویس اجتماعی
منبع: دانشجو | لینک خبر

ارزیابی عملکرد گروه‌های معارف اسلامی آغاز شد

ارزیابی عملکرد گروه‌های معارف اسلامی در بازه زمانی از مهر سال ۱۳۹۸ تا پایان شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز فرایند ارزیابی عملکرد گروه‌های معارف اسلامی




به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ارزیابی عملکرد گروه‌های معارف اسلامی از وظایف مهم و ارزشمندی است که از سال‌های اولیه تشکیل معاونت آغاز گردیده و با فراز و نشیب‌هایی به عنوان یکی از اقدامات اساسی جهت ایجاد رقابت بین گروه‌های معارف اسلامی و ارتقاء آن‌ها مطرح بوده و هست.

اداره نظارت و ارزیابی و رتبه بندی گروه‌های معارف اسلامی در مدیریت گروه‌های معارف اسلامی براساس وظیفه ذاتی خود کار مطالعاتی این امر را شروع و در نهایت با مشورت کارشناسان خبره در این حوزه شیوه تحلیل پوششی داده‌ها (DEA / (Data Envelopment Analysis را به عنوان مدلی مناسب جهت ارزیابی عملکرد گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور برگزید.

در این شیوه صرفاً میزان خروجی‌ها، معیار و شاخص مبنا تلقی نمی‌شود، بلکه میزان تناسب امکانات (که میان همه گروه‌ها یکسان و بالسویه نیست) با خروجی‌ها به عنوان معیار ارزش‌گذاری و مبنای رتبه‌بندی مورد توجه قرار می‌گیرد.

از جمله فوائد ارزیابی، تشخیص گروه‌های کارآ از ناکارآ بر اساس شاخص‌های تعریف شده، تشخیص علل ضعف و میزان آن در گروه‌های ناکارآ، رتبه‌بندی گروه‌ها از لحاظ کارآیی و تعیین الگو و ارائه راهکار برای بهره‌وری بهتر و بیشتر از منابع و کارآمد سازی گروه‌های ناکارآ می‌باشد.

پس از انجام کارشناسی‌های لازم و مطالعات سوابق مقرر گردید ارزیابی گروه‌های معارف در بازه زمانی دو سالانه انجام پذیرد.

بر این اساس مدیران گروه به مرور زمان بایستی گزارش‌ها و اسناد فعالیت‌های خود را در چهار حیطه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری اجرایی در نرم افزار طراحی شده ثبت و بارگزاری نمایند.

لازم به ذکر اینکه فعالیت‌هایی که مستندات خواسته شده را همراه نداشته باشند قابلیت محاسبه در فرآیند ارزیابی ندارند و کان لم یکن محسوب می‌شوند.

بازه زمانی فعالیت‌هایی که ثبت اطلاعات و مستندات آن‌ها لازم است از مهر ماه ۱۳۹۸ تا پایان شهریور ۱۴۰۰ است.

بدیهی است اطلاعاتی که خارج از این بازه زمانی ثبت و بارگزاری شوند موجب بروز مشکلات در تحلیل و بررسی و ارزیابی عملکرد گروه و اختلال در نرم افزار خواهد شد.