شناسهٔ خبر: 47160349 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو؛

طرح اصلاح شبکه توزیع برق ۲۰ روستای استان مرکزی بهره برداری شد

ساوه- ایرنا- طرح اصلاح شبکه توزیع برق ۲۰ روستای استان مرکزی در قالب پویش هر هفته الف ب ایران با دستور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استاندار مرکزی در آیین بهره برداری از این طرح ها که در فرمانداری شهرستان زرندیه برگزار شد،از تلاش های وزارت نیرو در راستای بهسازی شبکه توزیع برق مناطق روستایی قدردانی کرد و این اقدامات را برای ساکنان روستاها بسیار امیدبخش توصیف کرد.

«سیدعلی آقازاده» اظهار کرد: سهم استان مرکزی برای بهسازی و اصلاح شبکه توزیع برق ۲۴۰ روستا است که از وزارت نیرو درخواست می کنیم شمار بیشتری از روستاهای استان را در برنامه جهادی خود قرار دهد.

وی گفت: امروز پروژه های بهسازی و اصلاح شبکه برق ۲۰ روستای استان مرکزی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار، افتتاح شد و تا پایان امسال هم برنامه اجرای این طرح در ۲۴۰ روستای دیگر در دستور کار است.

وی گفت: همه تلاش ما در استان مرکزی اجرای طرح پیک سایی با توجه به افزایش مصرف برق در تابستان خواهد بود زیرا امسال به دلیل وضعیت بارش ها و کم آبی و مشکلاتی ایجاد شد که لازم است بر مصرف برق مدیریت بهینه اعمال شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز اظهار گفت:برای به نتیجه رسیدن این طرح ها در مجموع ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

 «محمد اله داد» افزود: طرح های افتتاحی استان مرکزی در مجموع ۲ هزار و ۶۰۹ خانوار با جمعیت هفت هزار و ۹۵۷ نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی در خصوص جزئیات طرح های اصلاح شبکه توزیع برق روستاهای استان مرکزی، گفت: اقداماتی از قبیل جابجایی تیرهای برق معابر، مقاوم‌سازی پایه‌ها، اصلاح شبکه و ولتاژ، تحکیم اتصالات شبکه‌های روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی و فرسودگی شبکه و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه از مهمترین اقدامات انجام شده است.

اله داد گفت: استان مرکزی دارای بیش از 205 هزار مشترک روستایی برق است و در راستای افزایش رضایت‌مندی و ارتقای سطح خدمات به مشترکان روستایی، طرح های اصلاح شبکه توزیع این مناطق اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: طرح های اصلاح شبکه توزیع برای روستاهای گیلی،سوسن آباد،قلعه بالا،باغ شیخ ،کهلو علیا و سفلی، بلویند، خور آوند، ازنوجان، راونج، ورعلیا، معین آباد، دنیجرد، بهارستان، مشکان، وزیرآباد، زالیان، دوجفت، کوسعلی و خانقا بهره برداری شد.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های در دست اجرا، قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ خورشیدی بهسازی و اصلاح شبکه یک هزار و ۱۷۶ روستای استان مرکزی انجام شود و اولویت با روستاهای دارای شبکه فرسوده یا آن دسته که طرح های هادی در دست انجام دارند، خواهد بود.

وی گفت: بهسازی و اصلاح شبکه ۲۴۰ روستای استان مرکزی با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.

اله داد گفت: در اجرای این طرح ها دهیاری ها نیز از محل اعتبارات خود ۳۰ درصد مشارکت دارند.

امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت در قالب طرح جهادی، بهسازی شبکه برق ۵۶۰ روستای سراسر کشور با یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید که در مجموع ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی را پوشش می دهد.

قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ عملیات اصلاح و بهسازی شبکه برق برای ۱۰ هزار روستای کشور با ۳۰ هزار میلیارد ریال اجرا شود.