شناسهٔ خبر: 47146123 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

«صبح آخرین روز» رونمایی شد

مراسم رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» روایت زندگی شهید دکتر مجید شهریاری به صورت وبینار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» روایت زندگی شهید دکتر مجید شهریاری به صورت وبینار برگزار شد.

در این مراسم عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها، مدیر کل صداو سیمای استان زنجان و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، خانواده شهید شهریاری، عوامل سریال صبح آخرین روز و جمعی از خبرنگاران نیز حضور داشتند.

رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما در این مراسم با بیان اینکه زندگی شهید شهریاری الگویی برای همه عرصه‌هاست، افزود: زندگی این شهید الگوی مناسبی در عرصه علم، ایمان عمل، فرهنگ و اعتقادات به شمار می‌رود که با تلاش همکاران امیدواریم این شخصیت به نحو احسن به مخاطبین این سریال معرفی شود.

سید عباس فاطمی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی ساخت سریال «صبح آخرین روز» زندگی‌نامه شهید والامقام دکتر مجید شهریاری، با اشاره به زندگی شهید هسته‌ای کشور اظهار کرد: با توجه به مطالعه فیلم‌نامه این سریال، زندگی این شهید والامقام یک زندگی جذاب و دیدنی است، و لحظه لحظه آن الگو بوده است.

وی با بیان اینکه زندگی این شهید الگویی برای همه عرصه هاست، افزود: زندگی این شهید الگوی مناسبی در عرصه علم، ایمان عمل، فرهنگ و اعتقادات به شمار می‌رود که با تلاش همکاران امیدواریم این شخصیت به نحو احسن به مخاطبین این سریال معرفی شود.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها در ادامه با اشاره به توجه شهید شهریاری به عوامل این سریال، تصریح کرد: عوامل سریال نزدیک به یک سال در این فیلم تلاش کردند و توجه شهید موجب شد که به سلامت از این مرحله عبور کنیم.

فاطمی با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات نمایشی در سازمان صدا و سیما سخت‌ترین کار پرداختن به مشاهیر معاصر بوده است، گفت: پرداختن به اصل فعالیت شهید کار ساده‌ای نبود و ما نمی‌توانیم همه فعالیت شهید را به تصویر بکشیم.

فعالیت 350 بازیگر در سریال شهید شهریاری

رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما هم در این مراسم با بیان اینکه همه چیز علم و فرهنگ در این خانواده وجود داشته است، گفت: همه تلاش ما این بود که مردم با همه ابعاد زندگی این شهید آشنا شوند.

وی اقتدار کشور را حاصل زحمات و ایثار شهدا عنوان کرد و افزود: ملت ما قدرشناس است و برای کسانی که برای اعتلای ایران زحمت کشیدند، احترام زیادی قایل است.

فاطمی با اشاره به اینکه روایت چنین داستان‌هایی قطعا مردم را با زندگی شهدا آشنا خواهد کرد، گفت: خوشبختانه مرکز استان و استانداری زنجان و سازمان انرژی اتمی همکاری خوبی در تهیه این فیلم داشتند ‌و کار فاخری با بودجه کاملا معمولی ساخته شد.

رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما همچنین از آغاز پخش این سریال پس از اتمام سریال بچه مهندس از شبکه دوم سیما خبر داد و یادآور شد: با وجود سختی بسیار و شرایط کرونایی این پروژه تعطیل نشد.

فاطمی به نقش شهید شهریاری در غنی‌سازی 20 درصدی هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: شهید شهریاری بدون دریافت ریالی این پروژه را پیش برد.

وی در ادامه خواستار معرفی مفاخر ملی توسط مراکز استان‌ها شد و بیان کرد: قطعا این موضوع به معرفی مفاخر کمک خواهد کرد و رسانه ملی نیز از این آثار حمایت می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ ویژه شهید شهریاری، با اشاره به اینکه 15 شهریور سال گذشته این کار کلید خورد، گفت: این کار در 450 لوکیشن با 400 بازیگر و 3 هزار و 500 سکانس ضبط شد.

محمدحسین لطیفی افزود: سریال صبح آخرین روز در شرایط سخت کرونایی و با همکاری استاندار و امام جمعه استان و امیر حاتمی وزیر دفاع و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ساخته شده است.

وی اظهار کرد: شهید شهریاری مایه افتخار استان و کشور به شمار می‌رود که نشان از عظمت علمی و والای این شخصیت است.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان با بیان اینکه این سریال فاخر با هدایت مرکز تهیه شده است، تصریح کرد: امیدواریم این اثر مورد قبول درگاه احدیت قرار گرفته و با ساخت این فیلم، قدردان زحمات این شهید باشیم و پخش این سریال نیز مایه خیر و برکت شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار 353 شهید استان، از عوامل ساخت زندگی‌نامه شهید شهریاری تقدیر و تشکر کرد.

علی کاظمی اظهار کرد: این سریال می‌تواند بحث تربیتی و نقش خانواده شهید را به ببینندگان نشان داده و رونمایی از این سریال در آستانه عید سعید فطر، عیدی بزرگی برای هم وطنان است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در این سریال فرهنگ و مذهب زنجانیان نمایان شود، بیان کرد: رونمایی از این سریال در آستانه برگزاری کنگره ملی 3 هزار و 535 شهید استان در سال جاری انجام می‌شود.

بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری نیز ضمن تقدیر و تشکر از دستاندرکاران این سریال گفت: سریال‌هایی که بازگوکننده فرهنگ کشور هستند، مخاطبین زیادی دارند و امیدواریم با پخش این سریال تفکر شهید شهریاری به افراد جامعه نشر داده شود.

سپیده خداوردی بازیگر نقش همسر شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز نیز، همسر شهید شهریاری را نمونه یک زن با اصالت و با ایمان معرفی کرد و گفت: شهید شهریاری افتخار مردم هستند و همه عوامل این مجموعه تلاش کردیم که کار خوبی دربیاید.

تهیه‌کننده سریال صبح آخرین روز نیز با اشاره به اینکه همراهی مادرانه، مادر و همسر شهید شهریاری در این پروژه قابل تقدیر است، گفت: اگر این همراهی نبود عملا این کار انجام نمی‌شد.

محسن علمی‌فرد افزود: نزدیک دو هفته است که 10 قسمت اول این سریال به پایان رسیده اما بارها برگشت خورده تا فیلم خوبی تهیه شود.

وی همچنین از همکاری و همراهی و حمایت سیمای مرکز زنجان تقدیر و تشکر کرد.

مادر شهید شهریاری نیز ضمن تقدیر از صدا و سیما و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ساخت این سریال گفت: امیدواریم زندگی این شهید در جوانان تاثیرگذار باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از پوستر سریال صبح آخرین روز روایت زندگی شهید دکتر مجید شهریاری توسط مادر و برادر شهید، مدیرکل صدا و سیما و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان رونمایی شد.

انتهای پیام/73005/ق