به گزارش ایسنا، شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در هزینههای مربوط به تبلیغات، سفر و سرگرمی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶۸ میلیون دلار صرفهجویی کرد که عمدتا نتیجه کووید ۱۹ بود.
بر مبنای سالانه این میزان صرفه جویی بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود. در واقع آلفابت در گزارش سالانه ای که اوایل امسال منتشر کرد، اعلام کرد هزینه های تبلیغات و کمپینها به میزان ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد زیرا این شرکت هزینه ها را کاهش داد و کمپینها را متوقف یا مجددا برنامهریزی کرد و به دلیل پاندمی، برگزاری برخی از رویدادها را به شکل دیجیتالی تغییر داد. هزینه های سفر و سرگرمی به میزان ۳۷۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.
این صرفه جویی بسیاری از هزینه هایی که مربوط به استخدام هزاران کارمند بیشتر بود را جبران کرد و احتیاط بر اساس شرایط پاندمی به این شرکت اجازه داد با وجود افزایش ۳۴ درصدی درآمد، هزینه های بازاریابی و اداری خود را در سه ماهه نخست ثابت نگه دارد.
گوگل برای مزایایی مانند میزهای ماساژ، غذاهای تهیه شده و سرگرمیهای شرکتی معروف است که الهامبخش عمده فرهنگ کار سیلیکون ولی شده است اما اکثر کارکنان گوگل از مارس سال ۲۰۲۰ به صورت دورکاری و بدون دسترسی به این مزایا کار کرده اند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال گوگل قصد دارد اواخر امسال کارمندانش را به دفتر بازگرداند. روث پورات، مدیر مالی این شرکت به سرمایهگذاران اعلام کرد گوگل در حال برنامهریزی یک مدل هیبریدی است و قصد دارد کارکنانش را در فضایی قرار دهد که فشردگی کمتری نسبت به گذشته دارد. پورات همچنین گفت: گوگل به سرمایهگذاری در مستغلات در سراسر جهان ادامه خواهد داد.
انتهای پیام