شناسهٔ خبر: 46886171 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سپاه زنجان بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند

زنجان - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم از سوی سپاه این استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسن بیگدلی شامگاه دوشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات نمایندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شد افزود: سپاه ارگانی مکتبی و نهادی انقلابی است که وابستگی عمیق و ژرف به مباحث اعتقادی و قرآنی داشته و پیروی کامل از منویات مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار داده است که همین مهم بیانگر تفاوت جایگاه و اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دیگر نیروهای مسلح در دنیا است.
وی اظهار داشت: تاکید و توصیه قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام در ۲ موضوع تعلیم، حکمت، مدیریت اداره جامعه، تربیت و نیز تزکیه روح و روان با توجه به دستورات الهی مشخص و آشکار است.
 
حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه اساس سپاه نیز در راستای همین موضوع نهادینه شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون دین، مکتب و مذهب بی مفهوم است، تصریح کرد: پاسداران و بسیجیان نیز از بدو تشکیل سپاه پاسداران با همین تفکر در صورت نیاز در جبهه های حق علیه باطل در عرصه سازندگی و دفاع از حرمین ائمه معصومین حضور یافته اند.
 
وی افزود: سپاه به دنبال مادیات نبوده و درصدد تثبیت و تحکیم اصل جایگاه انقلاب و نظام اسلامی و پیشرفت آن است که این از درون آن جوشیده در  جامعه گسترش یافته و جاری می شود.
مسوول دفتر نمایندگی وای فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تبیین معنویت، مسائل دینی، مذهبی، ایمانی و انقلابی بر عهده نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران است، گفت: در همین راستا و به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه،سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اقدام به برگزاری این برنامه ها در هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم می کند.
 
حجت الاسلام بیگدلی افزود: برگزاری آموزش های بصیرتی و معنوی کارکنان و پاسداران در چندین حوزه با سطح بندی ها و محورهای مختلف، دوره های سبک زندگی اسلامی ویژه سربازان، آموزش بسیجیان در حوزه های مختلف، جلسات متعدد عقیدتی سیاسی برای کارکنان و بسیجیان، تجلیل از فرمانده و مربیان برتر، تجلیل از مدیران عقیدتی و مراکزآموزشی عقیدتی سیاسی، تکریم و تقدیر از فراگیران از جمله برنامه های این هفته است.
 
وی با اشاره به اینکه تبیین اصول و ویژگی های شاخصه های مکتب شهید سلیمانی، تبیین و بازگویی نقش فرماندهان و سرداران شهید دوران دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا برای طلاب و روحانیون، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای طلاب، ایثارگر و رزمندگان دفاع مقدس با حضور در درب منازل این عزیزان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه ها است، اظهار داشت: عمده برنامه های عنوان شده در بستر فضای مجازی برگزار می شود.
 
حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان در پاییز امسال برگزار می شود، به اجرای یادواره شهدا پاسدار زنجانی اشاره کرد و گفت: زمان برگزاری این یادواره برای هفته عقیدتی سیاسی برنامه ریزی شده بود که با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان، زمان آن به تعویق افتاد.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۴۱ نشست بصیرتی و روشنگری به صورت حضوری و مجازی برای پاسداران و کارکنان سپاه استان برگزار شد، افزود: همچنین ۴ هزار و۲۵۱ نشست بصیرتی توسط مجموعه بسیج برای بسیجیان در پایگاه های مقاومت اجرا شد.
 حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ هادی سیاسی در راستای بحث بصیرت افزایی و ... در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان فعالیت می کنند که عمدتا بسیجی هستند.
 
وی با اشاره به محورهای هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: تبیین، ترویج، معرفی و تبلیغ فرازهایی از آثار شهید مطهری در قالب فیلم، کلیپ، سخنرانی و..، برگزاری نمایشگاهی از آثار شهید مطهری، مسابقه مقاله نویسی، شعر، داستان، نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی در بستر طرح ثامن، تقدیر از اساتید و مربیان برتر سال گذشته از دیگر برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان است.
 
حجت الاسلام بیگدلی به روز شمار هفته عقیدتی سیاسی اشاره کرد و افزود: ۶ اردیبهشت "شهید مطهری، رابطه ولایت محوری، مردم سالاری دینی و انتخابات"، هفتم اردیبهشت "شهید مطهری شاخصه های مسئول در تراز انقلاب"، هشتم اردیبهشت "شهید مطهری خودسازی و تاثیر اطلاعات در افزایش معنویت و اخلاق در جامعه"، نهم اردیبهشت "شهید مطهری و نقش جوانان در جامعه پردازی، عدالت و مبارزه با فساد"، دهم اردیبهشت "شهید مطهری و جهاد، مفهوم انتظار و عمل انقلابی در تمدن سازی"، یازدهم اردیبهشت "شهید مطهری استکبارستیزی و شناخت فتنه های زمان" و دوازدهم اردیبهشت "شهید مطهری، جایگاه تعلیم و تربیت در سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی" نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: تمام برنامه ها به همت اقشار مختلف بسیج و معاونت عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزار می شود.