شناسهٔ خبر: 46752551 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

کشف 10 کیلو گرم هروئین در کردستان/ کشف 14 دستگاه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: بیش از 10 کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین طی یک عملیات هدفمند پلیسی توسط ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی و پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی و پلیسی، ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طی یک عملیات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری عامل تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی شدند.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و همکاری مشترک با ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کامیاران، سواری سمند حامل مواد در محور کامیاران به کرمانشاه متوقف و در بازرسی از آن 10 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین که به طور ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دستگیری راننده و معرفی وی به مراجع قضائی، مبارزه قاطع با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر را از اولویت ماموریت‌های نیروی انتظامی عنوان و بر همکاری و مشارکت مردم در شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر تاکید کرد.

کشف 26 فقره سرقت در مریوان 

آزادی همچنین از دستگیری 11 سارق با کشف 26 فقره سرقت در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: درپی اعلام چند فقره سرقت درسطح شهرستان، بلافاصله با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس شهرستان مریوان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی محل اختفای سارقان شدند افزود: ماموران پلیس شهرستان مریوان با هماهنگی دستگاه قضا طی چندین عملیات غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده به سرقت‌های ارتکابی منزل- اماکن خصوصی قطعات خودرو و مغازه) اعتراف کردند.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح و با تلاش ماموران 11 سارق دستگیر ودر تحقیقات به عمل آمده به 26 فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی کردستان با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ عنوان اجازه نمی دهد تا امنیت و آسایش افراد جامعه به خطر بیافتد، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف 2.6 میلیارد داروی دامپزشکی قاچاق در دیواندره 

سردار آزادی از کشف 289 شیشه داروی دامپزشکی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 610 میلیون ریال خبر داد و گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور و در پی اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان دیواندره یک دستگاه پژو 405 حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی در بازرسی از آن تعداد 256 شیشه داروی دام قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: در اقدامی دیگر ماموران پاسگاه انتظامی چهل چشمه دیواندره به یک دستگاه خودروی ام‌وی‌ام مشکوک و متوقف کردند که در بازرسی از آن تعداد 33 شیشه داروی دام قاچاق کشف شد.

آزادی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این مقدار کالای قاچاق را 2 میلیارد و 610 میلیون برآورد کرد و گفت: در این خصوص خودروهای حامل بار قاچاق به پارکینگ منتقل و بار قاچاق توقیف و 2 نفر متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف میلیاردی داروی دامپزشکی قاچاق در بیجار 

وی از کشف یک‌هزار و 652 عدد داروی دامپزشکی قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال خبر داد و عنوان کرد: در راستای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور، ماموران یگان امداد بیجار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه از محل متواری شد.

 فرمانده انتظامی کردستان افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی بعمل آمده از داخل خودرو، تعداد یک‌هزار و 652 عدد داروی دامپزشکی قاچاق را کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص 2 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: ارزش داروهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، بیش از 5 میلیارد و 500میلیون ریال برآورد شده است.

کشف 14 دستگاه استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال در سقز 

 فرمانده انتظامی کردستان اظهار کرد: ماموران کلانتری 11 شهرستان سقز با اشرافیت اطلاعاتی، محل استفاده غیر مجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی و بصورت ویژه در دستور کار قرار داد.

وی افزود: ماموران پلیس با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل، موفق به کشف تعداد 14 دستگاه غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال  شدند که برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده، بالغ بر 3 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا 2 متهم دستگیر و به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس به صورت هوشیار و هوشمند و با استفاده از تمام توان و تجهیزات به صورت شبانه روزی با مجرمان و متخلفان برخورد خواهد کرد و شهروندان هر گونه موارد مشکوکی را دراین راستا با پلیس 110 در میان بگذارند.

کشف 2 تن چوب قاچاق در قروه 

فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف 2 تن چوب قاچاق در شهرستان قروه خبر داد و اظهار کرد: عوامل گشت بخش انتظامی دلبران در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو نیسان آبی رنگ حامل بار چوب  مشکوک که با هماهنگی قضائی در بازرسی از  داخل خودرو مقدار ۲تن چوب قاچاق فاقد هرگونه مجوز کشف شد.

سردار آزادی افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی گفت: باتوجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب این منابع توسط سودجویان، مبارزه و برخورد قانونی و جدی با این اخلاگران دردستور کار پلیس است.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/2330/71