شناسهٔ خبر: 46534143 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

در بیروت

سامح شکری: به تماس‌ها با تمام طرف‌های لبنانی برای خروج از بحران ادامه می‌دهیم

مریم مینایی

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که کشورش به تمامی تلاش‌ها برای ارتباط با همه طرف‌ها جهت پشت سر گذاشتن بحران کنونی لبنان ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری، وزیر خارجه مصر پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد، همچنان بن‌بست سیاسی و تلاش برای تشکیل دولت متخصص که قادر به پاسخگویی به نیازهای مردم و تحقق ثبات باشد، وجود دارد.

سامح شکری در ادامه افزود، دیدارهای مختلفی با گروه‌های سیاسی مختلف برای انتقال پیام همبستگی و حمایت مصر برای خروج از این بحران و تشکیل دولت لبنان برگزار خواهد شد که در را به روی حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی و تحقق منافع مشترک ملت لبنان و کشورهای منطقه باز می‌کند.

از سوی دیگر، میشل عون نقش مصر به رهبری عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر برای کمک به لبنان در مقابله با بحران‌های مختلف به ویژه بحران دولتی را ارج نهاد و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها نتایج مثبتی به همراه داشته باشد خصوصاً اگر اراده واقعی برای برون‌ رفت از این بحران از طریق تکیه بر قوانین اساسی و با همکاری تمامی احزاب لبنانی بدون استثنا و تبعیض وجود داشته باشد.

وزیر خارجه مصر در کاخ بعبدا پیام عبدالفتاح سیسی را به میشل عون منتقل کرد که در آن بر همبستگی مصر با لبنان و حمایت آن از تلاش‌ها برای تشکیل دولت تاکید شده است.

میشل عون در جریان دیدار با سامح شکری بر مسؤولیت دقیق و سنگینی که بر دوش دولت جدید خواهد بود به ویژه در زمینه اصلاحات ضروری که لبنانی‌ها و جامعه جهانی خواستار آن هستند و برای تحقق آن تلاش می‌کنند، تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر پس از دیدار با نبیه بری نیز اعلام کرد: ما نگرانی خود را نسبت به تداوم بحران سیاسی و تشکیل دولت متخصص و همچنین اطلاع دولت از مسؤولیت‌های کامل خود برای مقابله با چالش‌های ایجاد شده، اعلام کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما تلاش‌های نبیه بری و طرح‌هایی که برای خروج از این بحران آغاز کرده است را ارج می‌نهیم. مصر آمادگی دارد تا هر آنچه در توانش است برای همکاری با برادران لبنانی جهت مهار این بحران و انتقال به مرحله‌ای که لبنان در وضعیت مساعد باشد، انجام دهد.

سامح شکری تاکید کرد: مصر به امور لبنان به دلیل روابط مستحکم سیاسی و روابط قوی بین ملت‌های دو کشور اهتمام می‌ورزد و من به تداوم دیدارها با گروه‌های لبنانی برای انتقال پیام همبستگی، حمایت و تمایل به پشت سر گذاشتن این مرحله چشم امید دارم.

شکری همچنین قرار است با سعد حریری، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه این کشور و همچنین شماری از رؤسای احزاب سیاسی لبنان با هدف ترغیب گروه‌های سیاسی به لزوم افزایش تلاش‌ها برای تشکیل دولت که به حل بحران‌های اقتصادی و سیاسی در لبنان منجر شود، دیدار کند.

انتهای پیام