شناسهٔ خبر: 4621996 - سرویس اجتماعی
منبع: ایلنا | لینک خبر

خروج آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه

ایلنا: مشاور عالی رییس سازمان حج وزیارت گفت: پس از دستور وزیر ارشاد مبنی بر تعلیق سفر عمره مفرده، ۲۴ فروردین ماه آخرین کاروان‌های زایران ایرانی به عمره مفرده اعزام شدند که این عده روز گذشته به مکه رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ناصر خدر نژاد از خروج آخرین کاروان زایران ایرانی از مدینه منوره خبر داد و اظهار داشت: پس از دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعلیق سفر عمره مفرده، ۲۴ فروردین ماه آخرین کاروان‌های زایران ایرانی به عمره مفرده اعزام شد و روز گذشته پس از اقامت ۵ روز در مدینه منوره به مکه مکرمه اعزام شدند.

خدرنژاد خاطر نشان کرد: این گروه از زایران ایرانی، عصر روز گذشته پس از محرم شدن در مسجد شجره راهی مکه مکرمه شدند که پس از انجام اعمال و اقامت ۵ روزه جهت زیارت و بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی، به ایران اسلامی باز خواهند گشت.

مشاور عالی سازمان حج وزیارت تصریح کرد: تا پنج روز دیگر مکه مکرمه از حضور زایران ایرانی خالی می‌شود و تا زمانی که عمره مفرده از حالت تعلیق خارج نشود، اعزامی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: کسانی که تمایل به انصراف از عمره دارند می‌توانند به کارگزاران حج یا همان کاروانهایی که ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند مراجعه و در سه قسط پول خود را دریافت کنند.

مشاور عالی رییس سازمان حج وزیارت اظهار داشت: دریافت پول‌های ثبت نام عمره سه مرحله دارد که یک مرحله پول‌های سپرده است که برخی از افراد بعد از انصراف مقطعی به بانک مراجعه می‌کنند و فیش‌های خود را برای سال‌های آینده پایدار می‌کنند که در نوبت قرار داشته باشند.

خدرنژاد ادامه داد: مرحله دوم سود سپرده ۸۰۰ هزار تومان است که پس از انصراف می‌توانند این سود را هم دریافت کنند و مرحله آخر مابه التفاوتی است که امسال واریز کرده اند که می‌توانند این مبلغ را نیز دریافت کنند.

وی یاد آور شد: تمامی این مراحل بعد از ثبت انصراف قطعی انجام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت انصراف مبالغ خود را در این سه مرحله دریافت کنند و هیچ مشکلی برای انصراف قطعی وجود ندارد.

خدرنژاد خاطرنشان کرد: سازمان حج به کارگزاران یا همان کاروانهای سراسر کشور اعلام کرده که کسانی که برای انصراف مراجعه می‌کنند بدون هیچ مشکلی مراحل انصراف را انجام دهد.