شناسهٔ خبر: 46165168 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سقوط شهرستان «المار» افغانستان به دست طالبان/ برگزاری نشست مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران/ سفر اروپایی رئیس رژیم صهیونیستی

سقوط شهرستان «المار» افغانستان به دست طالبان، برگزاری نشست مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران و سفر اروپایی رئیس رژیم صهیونیستی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری روسیه سال گذشته میلادی را بدترین سال برای اقتصاد جهانی پس از جنگ جهانی دوم دانست.

- مقام‌های محلی ولایت فاریاب اعلام کردند که مرکز شهرستان «المار» در این ولایت پس از ۲۰ روز محاصره، به دست طالبان سقوط کرده‌ است.

- سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، از برگزاری نخستین نشست مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با اعلام این‌که اروپا در موضوع هسته‌ای ایران نقشی کلیدی دارد، گفت که لازم است اروپا و آمریکا در این مسأله مسیر خود را از هم جدا کرده و عملکرد مستقلی داشته باشند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنانی به مناسبت نخستین سالروز اعلام شیوع کرونا در این کشور، بر لزوم همکاری و در پیش گرفتن توصیه‌های علمی برای مقابله با این ویروس تأکید کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش برای تشویق ایران به حضور در مذاکره درباره احیای برجام، مشوق‌های یک‌جانبه‌ای ارائه نخواهد کرد.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که انتخابات در ایران و سرزمین‌های اشغالی، تأثیری بر تلاش برای دستیابی به توافق با تهران نخواهد داشت.

- گروهی متشکل از ۲۴ نماینده کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه طی نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار دستیابی به توافقی جامع با ایران شدند.

- رئیس رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده برای رایزنی درباره ایران به آلمان، فرانسه و اتریش سفر خواهد کرد.

- ۱۶ کشور از جمله ایران، چین و کره‌شمالی با امضای سندی خواستار حمایت از ائتلافی برای مقابله با تهدید به استفاده از زور و تحریم‌های یکجانبه شدند.