شناسهٔ خبر: 45671576 - سرویس اقتصادی
منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تعیین دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار

وزیر تعاون گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی بررسی شود و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شریعتمداری امروز در حاشیه رونمایی از محصول‌های جدید و افتتاح طرح‌های شستا در جمع خبرنگاران گفت: تعیین حداقل مزد، وظیفه شورای عالی کار است و نگاهی به سطح عمومی قیمت‌ها تا آخرین روز‌های سال و افزایش قیمت‌ها دارد تا با تکیه بر روند افزایش ماه به ماه در یک سال گذشته،  قیمت‌ها تا نیمه سال آینده پایدار باشد.

وی افزود: بررسی‌های دستمزد در طول سال انجام می‌شود اما تصمیم‌گیری برای به حداقل رسیدن ضریب خطا به روز‌های پایانی سال موکول می‌شود.

وزیر تعاون گفت: روند افزایش دستمزد کارگران در سال‌های گذشته کمتر از نرخ تورم نبوده است و عقب‌ماندگی تاریخی دستمزد کارگران با نرخ تورم را داشتیم که جبران آن به صورت یکجا مقدور نیست، اما تلاش کردیم این رقم هر سال بیشتر از نرخ تورم شود تا بخشی از این مشکل حل شود.

وی درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد ۱۴۰۰ گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی بررسی شود و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

آقای شریعتمداری در ادامه گفت: امروز از ۱۶۸ محصول جدید شستا رونمایی شد که ۴۰ محصول در سال ۹۹ تولید شده و برای اولین بار است که تولید شده است و بقیه نیز برای اولین بار است که در شستا تولید می‌شود.

شریعتمداری افزود: این محصول‌ها ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد و شامل دارو‌های دامی، مواد اولیه و مکمل‌های دارویی است و بیماران هزینه کمتری را متقبل می‌شوند.

وی درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای حذف دفترچه تامین اجتماعی فراهم شده و در دهه اول اسفندماه حذف می‌شود تا تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی و طرف‌های قرارداد بدون دفترچه مراجعه کنند و از خدمات بهره‌مند شوند.