شناسهٔ خبر: 45611105 - سرویس استانی
منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز تزریق واکسن کرونا در زنجان + گزارش

همزمان با آغاز واکسیناسیون کووید - ۱۹ در سراسر کشور فار نخست واکسیناسیون در استان زنجان به حدود ۴۴۴ نفر از کادر درمانی شاغل در بخش آی. سی. یو انجام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "پرویز قزلباش" رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در رابطه با آغاز فاز نخست واکسیناسیون کووید - ۱۹ در استان زنجان،گفت: امروز (۲۱ بهمن‌ماه) همزمان با سراسر کشور شاهد تزریق و تلقیح اولین واکسن ضد کووید - ۱۹ در استان زنجان هستیم و تزریق واکسیناسیون در این استان همچنان ادامه دارد.

وی در رابطه با اولین افراد دریافت کننده واکسن کووید - ۱۹ در استان، افزود: در فاز نخست تزریق واکسن ضد کووید - ۱۹ در استان زنجان به کادر درمانی که در بخش آی. سی. یو بیمارستان‌های استان خدمت‌رسانی می‌کنند و ارتباط نزدیکی با بیماران دارند و در معرض خطر بیشتری هستند، تزریق شد.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۶۴۴ نفر در بخش آی. سی. یو بیمارستان‌های استان زنجان در حال خدمت‌رسانی هستند که از این تعداد حدود بیش از ۲۰۰ نفر به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شدند، تصریح کرد: طبق پروتکل‌های ابلاغ شده برای تزریق بیماری کوید - ۱۹؛ کادر درمانی که به بیماری کووید - ۱۹ شده‌اند در فاز نخست واکنسیاسیون در اولویت تزریق واکسن کووید - ۱۹ نیستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه پس از کادر درمان بخش آی. سی. یو، کادر درمان اورژانس و سایر پرسنل بهداشتی درمانی واکسن کووید - ۱۹ را دریافت خواهند کرد، ادامه داد: در فاز دوم، سوم و چهارم واکسیناسیون کووید - ۱۹ در استان زنجان به گروه‌های پرخطر اعم از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افراد بالای ۶۵ سال و ... واکسینه خواهند شد.

قزلباش با بیان اینکه واکسن «اسپوتنیک وی» روسی متناسب با جمعیت استان وارد شده است، اظهار کرد: استان زنجان توزیع‌کننده واکسن‌های شمال‌غرب کشور بوده و توزیع واکسن از امروز به استان‌های شمال‌غرب کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان زنجان باید واکسن ضد کووید - ۱۹ به ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر تزریق شود تا بیماری کرونا در استان کنترل شود، خاطرنشان کرد: واکسن‌های ایرانی کووید - ۱۹ به مرحله تلقیح نرسیده است و بر اساس گفته‌های مسئولان کشوری، اردیبهشت و خردادماه درصد بالایی به صورت انبوه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
<div id="video-display-embed-code_354753" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/810095/354753?width=400&height=300"></script></div>