شناسهٔ خبر: 45466096 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نمایندگان بر سر رای دادن به لایحه بودجه یا گزارش تلفیق ابهام داشتند

تهران-ایرنا-نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پس از رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور که در قالب مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه به صحن علنی مجلس ارایه شده بود، علت این تصمیم را «ابهام» عده ای از نمایندگان در زمینه رای دادن عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

محمد خدابخشی امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: در خصوص اینکه گزارش کمیسیون تلفیق به رای گذاشته می شود یا لایحه دولت، ابهام در صحن علنی وجود داشت و برخی از نمایندگان نمی‌دانستند که به لایحه بودجه رای می‌دهند یا گزارش کمیسیون تلفیق مجلس. در چنین شرایطی، رییس مجلس نظر مشورتی معاون قوانین را گرفت و بعد اعلام کرد لایحه را به رای می گذاریم اما اگر کلیات رای آورد گزارش تلفیق مبنای کار برای انجام اصلاحات است.

وی افزود: حالا با توجه به عدم تصویب لایحه بودجه در صحن علنی مجلس، طبق آیین نامه داخلی، دولت دو هفته وقت دارد لایحه بودجه را بار دیگر با اصلاحات به مجلس بیاورد یا لایحه سه دوازدهم ارائه کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ مخالف و ۱۲ ممتنع از ۲۶۱ نماینده حاضر در جلسه علنی با کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مخالفت کردند.