شناسهٔ خبر: 45192442 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: نیاز برق برای برنامه های توسعه‌ای کرمان تامین شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های صنعتی و معدنی این استان گفت: برنامه ها و طرح های توسعه ای زیادی بویژه در حوزه معادن جنوب داریم که نیاز به تامین برق برای اجرای آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های صنعت برق کشور در استان های کرمان و یزد در سی و هفتمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران افزود: بیشترین مصرف برق در استان کرمان با ۴۱ درصد مربوط به مصرف صنعتی است که در حوزه مدیریت مصرف برق کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل شده و یا برنامه‌ریزی لازم،  کار به خوبی در حال مدیریت است.

وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد صنایع جنبی در حوزه معادن استان، بشدت نیاز به افزایش تولید برق داریم و از وزیر نیرو می خواهیم که در بحث اعتبارات و پیمانکاری دستورات لازم را صادر کنند.

استاندار کرمان اظهار داشت: در حال حاضر ۹۹.۷ درصد از روستاهای بالای ۱۰ خانوار برقدار شده اند که از ۱۴۶ روستا در سال ۵۷، به پنج هزار و ۲۰۷ روستای برقدار رسیدیم که بخش قابل توجهی از آن در این دولت بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه بخش های گردشگری و کشاورزی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم که برق پایدار برای روستاها باید تامین شود.

زینی وند تاکید کرد: قرار گرفتن استان کرمان در ذوزنقه تابش خورشیدی و مرکز تبادل انرژی جنوب شرق کشور،  ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه برق را فراهم کرده که باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با تلاش دست اندرکاران در تولید برق استان کرمان خود کفا بشویم و حتی صارد کننده برق به استان های دیگر نیز باشیم.

در سی و هفتمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران طرح های حوزه برق کرمان با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان توسط استاندار کرمان و با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.