شناسهٔ خبر: 45069035 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

بنیاد مستضعفان طرح‌هایی برای حمایت از کولبران در دست اجرا دارد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: هدف بنیاد، رفع محرومیت،کارآفرینی و ایجاد امنیت غذایی در مناطق مختلف کشور و استان کردستان است ضمن اینکه برای حمایت از کولبران هم طرح‌های مختلفی در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در افتتاحیه ۵ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری بزرگ در ۵ استان کشور که به صورت ویدیوکنفرانس در قروه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی در کشور و کردستان اظهار داشت: کردستان سرزمین شهدای مظلوم انقلاب اسلامی و هزار شهید پیشمرگان مسلمان کرد است و این منطقه جزو پیکره نظام محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از افتتاح این پروژه‌ها، اعلام تلاش بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های دیگر در راستای پیشبرد و توسعه کشور با ایجاد طرح‌های کشاورزی و دامپروری است که با تکیه بر توان داخلی و تلاش مسئولان به سرانجام رسیده است.

فتاح افزود: رفع تحریم‌ها، ایجاد اشتغال، کاهش وابستگی و...در زمینه تولید صنایع کشاورزی، دامپروری، دارویی از جمله اهداف این ۵ پروژه ملی بوده است که در آینده نزدیک شاهد صادرات صنایع وابسته این محصولات به کشورهای مختلف خواهیم بود.

رئیس بنیاد مستضعفان اذعان داشت: سالانه ۵۰۰ هزار تن شیر توسط واحدهای تولیدی بنیاد در کشور تولید می‌شود و درصدد افزایش آن با مشارکت حداکثری مردم از سال آینده خواهیم بود.

فتاح در ادامه افزود: استراتژی بنیاد مستضعفان در بهره‌برداری از این ۵ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان که با احتساب امروز حدود ۸۰۰ میلیون تومان است، اشتعالزایی، تولید و رونق اقتصادی است.

بنیاد مستضعفان بر اساس منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه کشور گا‌م‌های مطلوبی برداشته و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی رمز موفقیت و توسعه اقدامات این نهاد در کشور است.

وی گفت: دشمن چشم دیدن پیشرفت ایران در تولید را ندارد و در خیال خام خود می‌پندارد با تحریم‌ها می‌تواند مانع توسعه و پیشرفت کشور شود اما در بهره‌برداری از این پروژ‌ ها به آنان نشان دادیم که جمهوری اسلامی ایران هیچ وابستگی به کشورهای دنیا ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: کردستان زمینه توسعه بخش کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته آن را دارد چرا که این سرزمین از نظر منابع آب، خاک و نیروی انسانی انقلابی بسیار توانمند است.

وی ادامه داد: هدف بنیاد مستضعفان، رفع محرومیت، کارآفرینی و ایجاد امنیت غذایی در مناطق مختلف کشور و استان کردستان است که برای حمایت از کولبران هم طرح‌های مختلفی در دست اجراست که در این زمینه دستگاه‌هایی مانند سپاه موفق عمل کرده‌اند.

فتاح تصریح کرد: ضرورت دارد مسئولان برای توسعه کشور به مردم و جامعه خدمت صادقانه داشته باشند و از هیچ تلاشی برای رفاه مردم در تمام مناطق کشور دریغ نکنند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶/