شناسهٔ خبر: 45043921 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

از اول بهمن، کلاس‌ها در برخی از مقاطع تحصیلی خراسان شمالی، حضوری برگزار خواهد شد

رئیس آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از اول بهمن در شهرهای آبی و زرد کلاس های درس مقاطع اول و دوم ابتدایی و کارگاه‌های هنرستان‌های فنی‌وحرفه ای و کارودانش به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

صاحب‌خبر -

مهدی مودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: از اول بهمن، مدارس در شهرهای زرد و آبی برای مقاطع تحصیلی اول و دوم ابتدایی و همچنین کارگاه‌های هنرستان های فنی‌و‌حرفه ای و کارودانش به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: دلیل حضوری بودن مقاطع اول و دوم ابتدایی، کافی نبودن آموزش مجازی است، به همین منظور، تمام مدارس این دوپایه در شهرهای زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طبق تصمیم حداکثر دانش‌آموز حاضر در هر کلاس درس ۱۰ نفر است که مدیران مدارس موظف‌اند نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهند.

وی افزود: در مدارسی که دانش آموزان این دوپایه بیشتر از ۱۰ نفر در کلاس درس حضور دارند با تدبیر مدیریت مدرسه، باید این دانش‌آموزان در طی ایام هفته توزیع شوند تا همه از کلاس حضوری بهره‌مند گردند.

مودی ادامه داد: در مدارسی که کمتر از ۵۰ نفر دانش آموز دارند، تصمیم بر این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و توزیع دانش آموزان در روزهای هفته، مدارس حضوری برگزار شوند.

وی گفت: عوامل اجرایی هم‌اکنون به صورت ۲ سوم در مدارس حضور دارند که از اول بهمن با توجه رنگ‌بندی شهرها، در شهر‌های آبی و زرد به صورت ۱۰۰ درصدی و در شهرهای قرمز و نارنجی به صورت ۲ سوم حضور یابند.

رئیس آموزش و پرورش استان افزود: پیش از این ۳۷ درصد دانش آموزان استان به آموزش مجازی دسترسی نداشتند که با اقداماتی مانند خرید تبلت توسط خیرین، آموزش مجازی به صورت ارائه سی دی و فلش برای دانش‌آموزانی که دارای تلویزیون هوشمند و دستگاه های پخش سی دی هستند، این رقم در حال حاضر به ۲۱ درصد رسیده است که این دانش‌آموزان نیز به صورت ارائه درس‌نامه در حال آموزش هستند.

انتهای پیام/ن