شناسهٔ خبر: 44994505 - سرویس فرهنگی
منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مراسمی به یاد فخر ایران

مراسم ادبی فخر ایران به مناسبت فرارسیدن چهلمین روزشهادت دکترمحسن فخری زاده دانشمند دفاعی هسته‌ای کشورمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در «همایش ادبی فخر ایران؛ بزرگداشت شهید دانشمند محسن فخری زاده» که ظهر جمعه تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با حضور اعضای خانواده آن شهید از کتاب «فخر ایران» رونمایی شد.

«فخر ایران» گزیده‌ای از اشعار شاعران مطرح کشور در مدح و رثای شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و صنعت دفاعی ایران است که به صورت یک مجموعه گردآوری شده است اشعار این کتاب در قالب‌های غزل، مثنوی، چارپاره، رباعی و… دربردارنده اشعار بسیاری از شاعران کشور است که توسط محمدمهدی عبدالهی گردآوری و با مقدمه‌ای از علیرضا قزوه منتشر شده‌است.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاالدین آقاجان پور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیر داوود عبدی معاون فرهنگی و سخنگوی وزارت دفاع، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری برگزار شد، جمعی از شاعران معاصر نیز حضور داشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این مراسم در توصیف شخصیت شهید فخری زاده گفت: بیش از بیست سال این شهید را می‌شناختم و چند روز قبل از شهادت نیز در جلسه‌ای با وی بودم که حقیقتا می‌توان گفت او یک مجاهد فی سبیل الله بود.
حجت الاسلام والمسلمین ضیاءالدین آقاجان پور افزود: شهید فخری زاده فرزند قم بود و امروز هم ۱۹ دی و سالگرد قیام تاریخی مردم قم است. فخری زاده معتقد بود اگر به ذهن دانشمندان ما مطلبی می‌رسد این‌ها الهامات خدایی است.
وی گفت: فخری زاده با اینکه مدیر بود و مشغله‌های فنی و علمی زیادی داشت با این حال به قرآن و حدیث بسیار توجه داشت و به گفته خودش از قرآن برای کمک به علم خود کمک می‌گرفت. این عنایتی که پروردگار متعال به او کرد به خاطر شب زنده داری‌های او بود.