شناسهٔ خبر: 44439825 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه گرجستان/ تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه گرجستان دو طرف بر گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «اکبر قاسمی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تفلیس روز گذشته (چهارشنبه) با «الکساندر خوتیسیاشویلی» معاون وزیر خارجه گرجستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار، معاون وزیر خارجه گرجستان ضمن تبریک به قاسمی‌برای شروع ماموریت سیاسی خود در این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

دو طرف در این دیدار، موضوعات در دستورکار بین دو کشور و همچنین چشم انداز همکاری‌های آتی را مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار داده و آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها اعلام کردند.

به گزارش فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، روز سه‌شنبه (۱۱ آذر ماه) طی تشریفات رسمی در محل کاخ ریاست جمهوری گرجستان، استوارنامه خود را به «سالومه زورابیشویلی» رئیس جمهوری گرجستان تسلیم کرد.

 در این مراسم، سالومه زورا بیشویلی با تبریک مسئولیت جدید اکبر قاسمی ابراز امیدواری کرد که  مناسبات دو کشور در دوره مسئولیت وی با موفقیت بیش از پیش، همراه شود.

قاسمی روز دوشنبه دهم آذر ماه نیز رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه گرجستان تسلیم کرده بود. 

به گزارش فارس، اکبر قاسمى پیش از این در سمت‌هاى مشاور وزیر امور خارجه، معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات، رئیس اداره رسانه‌هاى گروهى، رئیس دفتر حفاظت منافع جمهورى اسلامى ایران در قاهره، کارشناس ارشد حوزه عربى،‌ آفریقایى و شبه قاره هند و همچنین معاون اداره خاورمیانه عربى و شمال آفریقا فعالیت کرده است.

سید جواد قوام شهیدی پیش از قاسمی عهده‌دار سفارت ایران بود.

انتهای پیام/