شناسهٔ خبر: 43995681 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس و جهاد اسلامی همکاری رام الله با تل‌آویو را محکوم کرد

تهران- ایرنا- جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌های جداگانه تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، در بیانیه حماس آمده است، تشکیلات خودگردان با این تصمیم نتایج نشست تاریخی دبیران کل فلسطینی را نابود کرد.

حماس افزوده است، این تصمیم، ضربه‌ای به تلاش‌ها برای ایجاد یک شراکت ملی و راهبرد مبارزاتی برای مقابله با معامله قرن است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه تصمیم تشکیلات خوگردان فلسطینی برای همکاری با رژیم صهیونیستی درست پس از اعلام تل آویو برای احداث هزاران واحد مسکونی در شهر قدس اشغالی اتخاذ شده، اعلام کرد، این اقدام باعث می‌شود تا جبهه عربی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است، اقدامات خود را توجیه کند.

حماس همچنین از رام الله خواسته تا فورا از این تصمیم عقب نشینی کرده و به جو بایدن و امثال او دل نبندد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پایان تأکید کرده است که، تنها وحدت ملی بر پایه یک برنامه ملی مبتنی بر راهبرد مقابله با رژیم اشغالگر، منجر به آزادی سرزمین‌های فلسطینی و حمایت از حقوق مردم فلسطین خواهد شد.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد، برقراری مجدد روابط با رژیم اشغالگر کودتایی علیه تلاش‌های صورت گرفته برای شراکت ملی و اتحاد با دشمن است.

جهاد اسلامی افزوده است: رابطه تشکیلات خودگردان با رژیم اشغالگر به معنای حمایت و تشویق به سازش خیانت باری است که نیروهای فلسطینی به اتفاق آراء آن را رد کردند.

در این بیانیه آمده است، تداوم اعتماد به آمریکا و تسلیم شدن در برابر آن، راه را برای به اجرا درآمدن توطئه‌ها برای از بین بردن آرمان فلسطین هموار می‌کند.

جهاد اسلامی فلسطین از همه مردم آزادی خواه فلسطین خواسته است تا مخالفت خود را با تصمیم اخیر تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه شب اعلام کرد که همکاری‌های امنیتی را با رژیم صهیونیستی از سر می‌گیرد.

پس از اینکه آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین روابط خود را با دولت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا متوقف و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد.