شناسهٔ خبر: 43980165 - سرویس سیاسی
منبع: شانا | لینک خبر

کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح درباره این طرح گفت: این طرح در نشست‌های مختلف کارشناسی و تخصصی بررسی شده و به‌عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار مجلس قرار گرفته است. سازمان برنامه و بودجه نیز در طول این مدت اقدام‌هایی را انجام داده و مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار، بررسی طرح یادشده را در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار داد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس با توجه به تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت و زمان ارائه آن به مجلس یعنی ۱۵ آذرماه گام نخست اصلاح ساختار بودجه را برای تنظیم بودجه سال آینده برداشت تا بودجه‌ریزی را به اهداف و سیاست‌های کلان نزدیک کند، همچنین دولت و سازمان برنامه و بودجه در جریان این طرح قرار دارند.

پس از اظهارات سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، سیدحمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن اعلام مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار احکامی از بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تنظیم کرده و امکان تغییر آن طبق طرح نمایندگان وجود ندارد، زیرا سبب به تعویق افتادن تقدیم لایحه به مجلس می‌شود.

وی افزود: دولت طی پنج روز نشست‌هایی را صبح، بعدازظهر و شب برای تصویب لایحه برگزار خواهد کرد و ما ۱۲ آذرماه لایحه را تقدیم مجلس خواهیم کرد، اما اگر مجلس طرح را همین امروز تصویب کند ما نمی‌توانیم تغییراتی در لایحه اعمال کنیم، از همین رو با طرح نمایندگان مخالفیم.