شناسهٔ خبر: 43871565 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه عملیات پروژه جامع فاضلاب اهواز و کارون

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از امضای تفاهم‌نامه پروژه جامع فاضلاب اهواز و کارون خبر داد و گفت: این پروژه ظرف مدت ۲۴ ماه انجام و تا سقف ۱۲۵ میلیون یورو قرارداد منعقد می‌شود که سهم قرارگاه ۲۵ میلیون یورو و مابقی آن از صندوق توسعه ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سردار سعید محمد امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه جامع فاضلاب شهر اهواز و کارون و امضای تفاهم‌نامه این پروژه، اظهار کرد: آبادانی و پیشرفت خوزستان یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده و پیوسته پیگیر مشکلات این استان است.

وی با بیان اینکه در مفاهیم دینی موضوعی به نام توسعه پایدار وجود دارد، افزود: کشورهای غربی در علوم مدیریتی از آموزه‌های دینی ما استفاده می‌کنند. برای ایجاد توسعه در کنار بخش صنعتی مسائل زیست محیطی و اجتماعی نیز باید توسعه یابد.

فرمانده قرارگاه بازسازی خاتم الانبیاء گفت: متاسفانه در توسعه کشور برنامه جامع دیده نشده با این وجود قرارگاه در بخش‌های مختلف کشور به مرکزی برای افتخارآفرینی و امیدبخشی به نسل جوان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروزه قرارگاه خاتم الانبیاء در اوج تحریم‌ها جای شرکت‌های خارجی را پر کرده و پروژه‌های بزرگی را در سرتاسر کشور به سرانجام رسانده است.

محمد با اشاره مجموعه مردمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: این قرارگاه با داشتن ۲۰۰ هزار نفر نیروی مستقیم و در مجموع یک میلیون نفر نیرو به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایران افتخارآفرینی می‌کند.

وی طرح آب غدیر را به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ این قرارگاه اعلام کرد و افزود: به همراه مسئولین استان خوزستان پیگیر این طرح هستیم و با وجود کمبود منابع مالی تا تکمیل شدن آن دست از کار برنخواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: در پروژه غیزانیه نیز ۳۰ کیلومتر از خطوط لوله ظرف ۳۰ روز به پایان رسید و تنش آبی منطقه را حل کرد.

وی از شروع پروژه جامع فاضلاب اهواز و کارون و امضای تفاهم‌نامه آن خبر داد و عنوان کرد: این پروژه ظرف ۲۴ ماه به پایان می‌رسد. با آسیب‌هایی که وضعیت فاضلاب به رودخانه کارون و مردم در بحث بهداشت می‌زدند این پروژه باید زودتر انجام می‌شد.

محمد تصریح کرد: در این پروژه تا سقف ۱۲۵ میلیون یورو قرارداد منعقد می‌شود که سهم قرارگاه ۲۵ میلیون یورو و ۱۰۰ میلیون یورو نیز از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: مسئولیت اجرای این پروژه بر عهده شرکت سفاست بوده و باقی مجموعه زیر نظر این شرکت فعالیت می‌کنند و در بحث زیر زمینی و حفاری نیز موسسه فاطر، موسسه اروندان کانال‌های رو باز و موسسه بعثت در بخش پمپاژها فعالت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه نیروهای بومی در این پروژه مشغول بکار می‌شوند، افزود: خوزستان یک استان فنی و دارای ظرفیت‌های بالایی است و بخش عمده‌ای از نیروها از استان تامین می‌شود.

محمد خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی نیز برای بعضی مناطق حاشیه اهواز انجام شده و پروژه‌ها در دست اجرا است.

وی در خصوص پروژه مترو اهواز گفت: امیدواریم هر چه زودتر مسائل حقوقی این پروژه حل شود، تیم قرارگاه آمادگی‌ کامل برای شروع پروژه را دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عنوان کرد: ۸۰ درصد از بارندگی و منابع آبی در ۲۰ درصد از اراضی کشور وجود دارد و عدم توازن در منابع آبی کشور ایجاد می‌کند.

محمد در پایان تصریح کرد: شورای عالی آب و وزارت نیرو مسئولیت تخصیص آب را بر عهده دارند و بررسی‌های زیست محیطی، کشاورزی و اجتماعی باید انجام شود و سپس در مورد تخصیص آب تصمیم‌گیری شود که قرارگاه به‌عنوان حلقه آخر این زنجیر است و اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌های انتقال آب ندارد.

WhatsApp Image 2020-11-11 at 1.51.23 AM

 

WhatsApp Image 2020-11-11 at 1.51.22 AM (1)

WhatsApp Image 2020-11-11 at 1.51.21 AM

WhatsApp Image 2020-11-11 at 1.51.22 AM