شناسهٔ خبر: 43755215 - سرویس اجتماعی
منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بختیاری خبر داد؛

تامین ۵۰ هزار مسکن مددجویی در کشور/ ایجاد ۷ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین مسکن را مهم‌ترین وپرهزینه‌ترین بسته حمایتی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: تامین ۵۰ هزار مسکن مددجویی تا سال آینده در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی توانمندسازی محرومان را از اولویت‌های اصلی این نهاد انقلابی ذکر کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در بحث اشتغال و مسکن محرومان اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته است.

وی به اقدامات کمیته امداد با همکاری بنیاد مستضعفان و نهاد‌های حمایتی برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: کمیته امداد روزانه یک میلیون عدد ماسک تولید می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته امداد برای ایجاد ۷ هزار شغل در استان آذربایجان شرقی، گفت: با حمایت استانداری، فرمانداران و بانک‌های عامل و همچنین فعالان اقتصادی این مهم محقق خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین تأمین مسکن را مهم‌ترین وپرهزینه‌ترین بسته حمایتی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: تامین ۵۰ هزار مسکن مددجویی تا سال آینده در دستور کار قرار دارد.

بختیاری با اشاره به اینکه توانمندسازی نیازمندان سرلوحه فعالیت‌های کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سه بخش اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی انجام می‌شود و از زمان آغاز فعالیت‌های اشتغال‌زایی در امداد، تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار خانواده به خودکفایی رسیده و از حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

وی با قدردانی از حمایت‌های نمایندگان، ولی فقیه و استانداران در سراسر کشور از کمیته امداد، اظهار کرد: امسال با حمایت‌های دولت، مجلس و شبکه بانکی ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان این برنامه، ۸۰۰ هزار فرصت شغلی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ 231