به گزارش ایمنا، محمود ترفع با اشاره به وضعیت شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی اظهار کرد: یک سوم کرایه حمل و نقل عمومی توسط شهروندان، یک سوم توسط شهرداری تهران و یک سوم آن نیز باید توسط دولت تأمین شود، اما دولت بیش از ۱۰ سال است که به جز یکی دو مرتبه که ارقام کوچکی در سنوات گذشته پرداخته، سهم یک سومی خود را پرداخت نکرده است.
وی با بیان اینکه با وجود این، شهرداری تهران پایِ کار ناوگان اتوبوسرانی ایستاده است و با افزایش به بودجه شرکت، کل سهم دولت و بخشی از سهم مردم را نیز بر عهده گرفته است، اظهار کرد: اعمال تحریمهای ظالمانه بر واردات و قیمت قطعات اتوبوس و هزینههای پشتیبانی تعمیرات و نگهداری به شدت تأثیر گذاشته و افزایش پی در پی نرخ ارز، باعث ازدیاد پیاپی قیمت قطعات و هزینههای پشتیبانی شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه علاوه بر محدودیتهای ناشی از جنگ اقتصادی دشمنان، در حال مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا نیز هستیم، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا، آمار خدماترسانی اتوبوسرانی را از یک میلیون و ۸۰۰ هزار جابهجایی روزانه به ۷۰۰ هزار جابهجایی روزانه کاهش داده است و شرکت واحد به طور اعم و شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی به طور اخص متحمل ضرر و زیان بسیاری شدهاند، چنانچه حتی هزینههای روزمره آنها نیز تأمین نمیشود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰۰ دستگاه از اتوبوسهای شرکت واحد فرسوده است و این آمار فرسودگی روز به روز بیشتر میشود، گفت: از سال ۱۳۸۹ با وجود مصوبات مربوطه، دولت هیچ کمکی در زمینه تأمین اتوبوس نو و نوسازی ناوگان برای شهر تهران انجام نداده و ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس خطوط تندرو نیز با بضاعت شهرداری تهران خریداری شده است.
منبع: فارس