شناسهٔ خبر: 4267186 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

خدمات‌رسانی حدود 5 هزار نفرروز امدادگر نوروزی در گیلان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از خدمات رسانی چهار هزار و 959 نفر روز امدادگر نوروز جاری به مسافران و گردشگران این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از املش، علیرضا خصوصی صبح امروز در جریان بازدید از پایگاه امداد و نجات کوهستان «کجید» بخش رانکوه این شهرستان با اشاره به اجرای طرح نوروزی اظهار کرد: طرح نوروزی از 25 اسفند 93 آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی در 51 پایگاه ثابت و سیار و موقت امداد جاده‌ای، کوهستان و دریایی هلال احمر گیلان در حال اجرا است، تصریح کرد: 3 هزار و 795 نفر امدادگر برای ارائه خدمت به مردم گیلان و مسافران نوروزی همکاری دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از استقرار برخی نیروها را در چهار پایگاه امداد کوهستان در قلعه‌رودخان و ماسوله در فومن، محور اسالم به خلخال و کجید در رانکوه عنوان کرد و گفت: 78 ایستگاه سلامت، خیمه نماز و ایستگاه دوستدار کودک برای مسافران با 800 نفر روز جوانان هلال احمر برای تست فشار خون و قند خون آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه برای درمان اضطراری بیماران مسافر نیز یک درمانگاه ویژه مهیا شده است، تصریح کرد: در اجرای طرح «سحاب» جوانان هلال احمر با استفاده از دوچرخه با کوله‌پشتی حاوی وسایل کمک‌های اولیه در اماکن پرجمعیت نوروزی مشغول گشت‌زنی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

خصوصی تصریح کرد: قبل از نوروز در قالب اجرای طرح فرشتگان رحمت دو هزار و 169 مورد سبد غذایی به ارزش هر کدام یک میلیون ریال بین مستمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نیابت با شعار «هیچ سالمندی تنها نیست» در تعطیلات نوروز در گیلان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در نوروز جاری مجموعاً 4 هزار و 959 نفر روز امدادگر، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به مسافران و مهمانان گیلان خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/2300/س20/ض1002