شناسهٔ خبر: 42640268 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ با شاه بحرین درباره توافق سازش گفت‌وگو کرد

تهران- ایرنا- «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین درباره توافق سازش گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، ترامپ در این گفت و گوی تلفنی ضمن تقدیر و تشکر از شاه بحرین برای توافق سازش، ادعا کرد که بحرین مسیر صلحی را  پیموده که باعث تشویق همگان برای ورود به این روند خواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد که سازش باعث امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.

حمد بن عیسی آل خلیفه نیز در این گفت و گوی تلفنی اظهار داشت، صلح گزینه‌ای راهبردی برای بحرین به شمار می‌آید.

شاه بحرین در ادامه مدعی شد که رویکرد بحرین بر اساس تفاهم و احترام و همزیستی میان ملت‌ها به دور از تنش‌هاست.

وی همچنین از ترامپ به دلیل آنچه که او تلاش‌های رییس جمهوری آمریکا برای دستیابی به این توافق خواند، تشکر کرد و مدعی شد که این توافق باعث شکوفایی و برقراری ثبات در منطقه می‌شود.

سه‌شنبه شب در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

به دنبال امضای این توافق مردم بحرین با تجمع در خیابان‌ها توافق سازش رژیم آل خلیفه با اسرائیل را محکوم کردند.

جمعیت الوفاق بحرین در توییتی نوشت: مردم بحرین با وجود سرکوب، خشونت و زندان فریاد می‌زنند، سازش خیانت است.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این ۲ کشور به همراه عربستان سعودی به هواپیماهای اسرائیلی اجازه دادند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان ۲ طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.