شناسهٔ خبر: 4259737 - سرویس اجتماعی
منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی به 720 مسافر نوروزی در قم

قم - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم از امداد رسانی به 720 مسافر نوروزی در شش روز نخست اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، محمدرضا بهرامی در گفت و گویی با اشاره به اینکه طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز شده است، افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر قم از ابتدای اجرای طرح تاکنون در 16 حادثه وارد عمل شده و امدادرسانی کرده اند.

وی با اشاره به عملیات های امداد جاده ای، اظهار کرد: در این عملیات ها 12 نفر به صورت سرپایی درمان شده اند و یک نفر نیز در حادثه کوهستان امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح امداد و نجات نوروزی 15 دستگاه آمبولانس به کارگیری شده است، گفت: در این مدت همچنین 11 مورد عملیات رهاسازی توسط امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر قم انجام شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: 89 تیم عملیاتی با 424 نفر امدادگر در این طرح ارائه خدمت کرده اند.

طرح امدادی و راهنمایی مسافران نوروزی در استان قم که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، تا 15 فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

در این طرح 16 پایگاه امدادی در مناطقی از جمله عوارضی قم - تهران، جاده قدیم کاشان، جاده قم - گرمسار، برف انبار، دستجرد، خضر نبی(ع)، گازران، قلعه چم، سلفچگان، مسجد مقدس جمکران و امداد هوایی و 25 پایگاه راهنمایی مسافران نیز در مناطق مختلف شهر مستقر شده اند.

روزانه 85 نفر اعم از پزشک، پرستار و امدادگر در این پایگاه های امدادی و 900 نفر از داوطلبان هلال احمر در پایگاه های مسافران نورزی به ارایه خدمات می پردازند. ک/1

/2085/ 1175