شناسهٔ خبر: 42585935 - سرویس فرهنگی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون هنری وزارت فرهنگ:

هنر به هیچ بهانه متوقف نمی‌­شود

تهران- ایرنا- معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در تمام ادوار کوشیده آبادی جانبخشی باشد، گفت: آرزومندم این دوره از جشنواره نیز، تمرین مدارا و مسابقه‌ مداومت باشد که هنر به هیچ بهانه، متوقف نمی‌­گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش واحد ارتباطات و رسانه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، سید مجتبی حسینی روز یکشنبه در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نوشت: جان هر جشنواره، آنات گفت و گو و اوقات آموختن است و خوش­تر آن که غنیمت کشف استعدادها، ارزش افزوده آن باشد.

وی افزود: جشنواره­ هنرهای تجسمی جوانان در همه ادوار خود کوشیده است آبادی جان­بخشی باشد که جستجوگران جوان هنر به شوق، از مصاحبت عالمان این هنر بهره­‌مند شوند و به برگ و بار تجربه‌های خویش بیفزایند. از جمله­ علل اعتلای روزافزون این هنر، خجستگی این جشنواره و میمنت کارگاه‌­ها و نمایشگاه­‌هایی است که دریچه­ گفت و گو و مجال تبادل توانش بوده‌­اند.

حسینی ادامه داد: این دوره از جشنواره در دشواری‌­های روزگار کرونا برگزار می‌شود؛ رویدادی غیرحضوری که متولد امید است و مصمم است که بگوید هنر، دشواری وظیفه است و اگر امروز مشق مشقت می‌نویسد، فرصت فردا را پیش روی دارد و هیچ از رفتن و رسیدن کوتاه نمی­‌آید. کوشیده­‌ایم که با کوچ به جهان مجازی و تدارک بسترهای برخط، بی هیچ کاستی و کسری، کارگاه‌­های آموزشی برگزار شود و تجربه­‌ای نو در ادامه‌ نزدیک به سه دهه‌ گذشته رقم بخورد.

حسینی اضافه کرد: خوشحالم که جان جوانان این سرزمین به کیمیای امید جوشان است و بر آنند تا نقش امروز را با الهام از این وعده­ ناگزیر که «فان مع العسر یسرا» به فردا بسپرند. آرزومندم این دوره از جشنواره، تمرین مدارا و مسابقه‌ مداومت باشد که هنر به هیچ بهانه، متوقف نمی‌­گردد.

پذیرفته شدگان نهایی مرحله کارگاهی بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ۱۹ شهریور معرفی شدند که در این میان ۱۴۹ نفر در ۱۰ رشته هنرهای تجسمی در مرحله نهایی برای حضور در کارگاه های این دوره پذیرفته شدند.

در این دوره از جشنواره ۱۵ نفر در بخش ارتباطات تصویری (پوستر)، ۱۷ هنرمند در قسمت تصویرسازی، ۱۵ نفر در بخش خوشنویسی (نستعلیق)، ۱۸ نفر در بخش طراحی و همین تعداد در قسمت عکاسی، ۱۱ هنرمند در رشته کاریکاتور (کارتون)، ۱۴ نفر مجسمه،۲۳ نفر در بخش نقاشی،۱۲ نفر نگارگری و شش نفر در رشته هنرهای جدید انتخاب شدند.

۱۴۹ نفربرای حضور در مرحله کارگاهی از ۲۶ استان انتخاب شدند که بیشترین سهم از آن هنرمندان جوان تهرانی است و به ترتیب اصفهان ،البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و... در مراحل بعدی است.

بیست و هفتمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان امروز ۲۳ شهریور کار خود را آغاز خواهد کرد.