شناسهٔ خبر: 42533987 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات ایلام:

انتشار نظرسنجی های انتخاباتی در فضای مجازی ممنوع است

ایلام - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان ایلام از فعاان فضای مجازی خواست از انتشار هرگونه نظرسنجی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از کانال اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز پنجشنبه اظهار داشت: انتشار نظرسنجی در فضای مجازی در خصوص انتخابات ممنوعیت قانونی دارد.

وی افزود: انجام نظرسنجی های انتخاباتی هواداران نامزدهای مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی تخلف از قانون محسوب شده و ممنوع است.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام با اشاره به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه یادآور شد: با افراد خاطی که پروتکل های انتخاباتی را رعایت نکنند بر طبق قانون برخورد می شود.

وی اضافه کرد: با همکاری و همراهی خوب مردم با مسوولان و برنامه ریزی مطلوبی که برای برگزاری انتخابات این دوره صورت گرفته است، شاهد یک انتخابات امن، سالم و با مشارکت بالا خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران دارای ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت و ۶۶ سیار است و در این دوره از انتخابات واجدانان شرایط ۱۳۳ هزار و ۵۴۲ نفر متشکل از ۶۸ هزار نفر مرد و ۶۵ هزار و ۵۴۷ نفر زن هستند.

با توجه به اطلاعیه شورای نگهبان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریورماه خواهد بود و در استان ایلام هم ۲ نامزد حوزه انتخابیه دهلران به دور دوم راه یافته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود که بدلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.