شناسهٔ خبر: 4220995 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

افزایش 12 درصدی ورودی مسافران نوروزی به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش 12.13 درصدی ورودی زمینی و هوایی مسافران نوروزی به این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا علیزاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آمار مسافران ورودی به گیلان اظهار کرد: 27 تا 29 اسفند ماه سال 93 تعداد 872 هزار و 596 مسافر وارد استان شده‌اند.

وی از افزایش 12.13 درصدی ورودی زمینی و هوایی مسافران نوروزی به گیلان خبر داد و افزود: 27 تا 29 اسفند ماه سال 93 تعداد 358 هزار و 475 مسافر در استان اقامت کردند و با افزایش 4.49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

علیزاده با بیان اینکه فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر از 25 اسفند ماه سال 93 با حرکت خودرویی دستگاه‌های عضو در گیلان آغاز شده است، تصریح کرد: سه جلسه کاری از آغاز فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر در مرکز استان برگزار شده ضمن اینکه 48 جلسه ستاد در شهرستان‌ها برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به نظارت 537 بازرس از تاسیسات گردشگری تا پایان تعطیلات نوروزی در استان اشاره کرد و گفت: بازرسان با کم‌فروشی، گران‌فروشی و ... مقابله می‌کنند.

وی برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران را از برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر خواند و بیان کرد: اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی در ستاد مذکور پیگیری می‌شود.

علیزاده با اشاره به ارائه پیشنهادهای کاربردی به ستاد مرکزی در راستای بهبود روش‌ها و فرآیندهای اجرایی در استان، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از جمله برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر در گیلان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان با روش‌ها و مدل‌های جدید تاکید کرد.

وی یادآور شد: هماهنگی‌های اداری و پشتیبانی مربوط به ستاد، نظارت بر تاسیسات و موسسه‌های گردشگری و تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در گیلان توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، تبلیغات و راهنمای مسافران و گردشگران توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر انجام می‌شود، اظهار کرد: ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران از موضوع‌های مهم است.

انتهای پیام/84001/غ30/ض1002