شناسهٔ خبر: 42059640 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور دانشجویان در برنامه های محرم به صورت آنلاین

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با نزدیک شدن به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان از برپایی طرح «سمت حرم» از سوی ستاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با نزدیک شدن به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان از برپایی طرح «سمت حرم» از سوی ستاد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعلیق سفر‌های زیارتی دانشگاهیان تصمیم بر آن گرفتیم که با آغاز ماه محرم برنامه‌های مناسبتی ویژه‌ای را برای شبکه‌های اجتماعی لبیک تولید و به مخاطبان دانشگاهی کشور عرضه کنیم.

حجت الاسلام مطهری پور گفت: در سنوات گذشته در ماه‌های محرم و صفر تعداد زیادی از دانشگاهیان مشتاق به عتبات عالیات اعزام می‌شدند و با حجم وسیعی از درخواست‌های اعزام در این ایام مواجه بودیم. در سال جاری با توجه به شرایط موجود از فیض سفر‌های معنوی و زیارتی محروم شدیم اما در تلاشیم با تولید و پخش برنامه‌های مذهبی این خلاء را تا حدودی جبران کنیم و واسطه‌ای باشیم تا قشر جوان دانشگاهی با مفاهیم و ارزش‌های والای دینی و قیام عاشورا هر چه بیشتر آشنا شده و از دور زائر سیدالشهدا (ع) باشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: طرح «سمت حرم» با برپایی استودیوی مجازی لبیک همزمان با آغاز ماه محرم الحرام کلید می‌خورد و شامل برنامه های پخش زنده از حرم‌های مطهر اهل بیت (علیهم السلام)، روایتگری، سخنرانی، مداحی، پخش کلیپ از سفر‌های زیارتی دانشگاهیان و ... است که در دهه اول ماه محرم هر شب از ساعت ۱۹:۱۵ به مدت ۲۰ دقیقه به صورت زنده از صفحه لبیک در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آدرس labbayk.ir@پخش می‌شود.

او در پایان گفت: از میان دنبال کنندگان ویژه برنامه‌های «سمت حرم» هر شب قرعه کشی و به یک نفر نگین انگشتری حرم مطهر سیدالشهدا (علیه السلام) اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/