شناسهٔ خبر: 41887615 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد

پاسخ رئیس پلیس آگاهی به شایعه های فضای مجازی در پرونده «سها رضانژاد»/ کوچکترین انگیزه ای برای وقوع جنایت وجود نداشت

رئیس پلیس آگاهی گلستان به شایعه های فضای مجازی در خصوص پرونده «سها رضانژاد» پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از گرگان، سرهنگ «مجتبی مروتی» صبح امروز(دوشنبه 20 مرداد) در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده سها رضانژاد گفت: با توجه به بازتاب زیادی که این پرونده داشت شخصاً به تمام ابعاد پرونده ورود پیدا کردم و با افراد حاضر در تور مصاحبه گرفتم و در صحنه وقوع حادثه حضور یافتم.

 

رئیس پلیس آگاهی گلستان ادامه داد: براساس جمع بندی انجام شده از همان روز نخست اعلام کردم که حتی یک انگیزه کوچک برای وقوع جنایت بر روی این فرد در تحقیقات ما به دست نیامده است و امکان ندارد بیش از ۳۰ نفر افراد حاضر در آن تور گردشگری، وقوع جنایت بر روی «سها رضانژاد» را انکار کنند.

 

وی تصریح کرد: در مرحله ای تفحص با دستور فرماندار کردکوی متوقف شد اما ما همچنان در منطقه حضور داشتیم و محتمل ترین خطری که جان آن مرحومه را تهدید می کرد طبیعت خشن و خطرناک بود، کمپ این تور گردشگری در ۲۰ متری پرتگاه دایر شده بود و در ۴۰ سال اخیر در آن نقطه هیچ جرمی به ناجا گزارش نشده بود و به همین دلیل امکان وقوع حادثه نزدیکترین فرضیه بود.

 

مروتی اضافه کرد: لباس سها رضانژاد با جسد کشف شده مطابقت دارد و به محض مشاهد جسد تشخیص دادیم که جسد متعلق به دختر مفقود شده کرجی است.

 

رئیس پلیس آگاهی گلستان ابراز داشت: یکی از بانوان همراه سها رضانژاد اعلام کرد که وی در دو مرحله از قرص خواب استفاده کرده است که یک مرحله آن حدود ساعت ۴ صبح روز حادثه بوده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا محل کشف جسد با محل کمپ زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: ما فرضیه پنج کیلومتری را برای وقوع این حادثه در نظر گرفتیم و ما احتمال می دادیم حادثه بین این پنج کیلومتر اتفاق افتاده باشد، البته یکی از مشکلات در تفحص سها رضانژاد این بود که هر کسی خود تحقیق و تفحص را انجام می داد و براساس آخرین یافته ها جمع بندی رخ نمی داد.

 

مروتی با بیان اینکه عدم کنترل درست فضای مجازی و شایعات ایجاد شده در این حادثه به گردشگری گلستان لطمه زد، بیان کرد: دیواره پرتگاه حدود ۴۰۰ متر و در برخی نقاط تا ۸۰۰ متر ارتفاع دارد و ظاهراً سها رضانژاد از محل کمپ به سمت رودخانه منجر به آبشار حدود ۶۰۰ متر به سمت چپ رفت و پس از آن از آبشار سقوط کرد.

 

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: جمجمه و گردن جسد کشف شده شکسته است و حتی بطری آب در کنار جسد بود، به طور قطع اگر جنایتی رخ می داد اجازه نمی دادند بطری آب در دستان فرد باقی بماند.

 

 

پایان پیام/587