شناسهٔ خبر: 41658627 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۰ روستای لوداب هنوز آب خوردن ندارند

بخشدار لوداب گفت: ۳۰ روستای بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد در فصل گرم تابستان با مشکل تامین آب شرب پایدار روبه ‌رو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بخش لوداب با ۱۲۸ روستا در ۱۳۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با مرکز استان نزدیک به ۴ ساعت مسافت دارد.
 
آخرین روستای بخش لوداب با مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها ۱۳۰ کیلومتر مسافت دارد، ولی به دلیل راه  ارتباطی سنگلاخی و نامناسب نزدیک به ۴ ساعت به طول می‌انجامد.

جمال روحانی بخشدار لوداب گفت: ۳۰ روستای این بخش از نعمت آب شرب پایدار محروم هستند به گونه‌ای که در هر شبانه روز تنها چند ساعت آب هست و بعد از آن دیگر خبری از آب نیست.

او با اشاره به اینکه آب شرب اهالی برخی روستا‌ها به سختی و با مشقت تامین می‌شود، افزود: مردم آب مورد نیاز خود را در دبه‌های ۴، ۱۰ و ۲۰ لیتری ذخیره می‌کنند که این نیز خود مشکلاتی را به همراه دارد.

روحانی گفت: ۷۰ درصد جمعیت بخش لوداب تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد خمینی (ره) و بهزیستی هستند که یکی از مهمترین مشکلات آنان بیکاری است و درخواست اشتغال دارند.

او نبود اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه را از مهمترین مشکلات روستا‌های بخش لوداب بویراحمد عنوان کرد وافزود: در توزیع اعتبارات این بخش محروم مورد بی مهری قرار گرفت، زیرا در اعتبارات امسال بنا بر این شد که دیگر از تعریف پروژه‌های جدید خبری نباشد و تنها پروژه‌های نمیه تمام را در اولویت قرار دهند در حالی در لوداب پروژه نیمه تمام نداریم.

روحانی با اشاره به وجود ۱۴ مدرسه استیجاری در خانه‌های کاه و گلی بخش لوداب، بیان کرد: راه ارتباطی روستا‌های تنگ یار و دلی‌تا وضعیت نامناسبی دارد در حالی برای رفتن به گلزار دو شهید این روستا‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم.
انتهای پیام/س