شناسهٔ خبر: 41336297 - سرویس استانی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قطع آب ۲۶ روستای شهرستان مراغه | خسارت‌های سیل و بارندگی‌های دیروز

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از قطع آب ۲۶ روستای شهرستان مراغه بر اثر بارندگی‌های روز گذشته ۲۳ تیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر هنربر اظهار کرد: بارندگی‌های روز گذشته در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی خسارت‌هایی به راه‌های روستایی، تاسیسات آب آشامیدنی، اسباب و لوازم زندگی، خودروها، منازل مسکونی و اماکن دامی وارد کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از سیل دیروز در شهرستان مراغه گفت: سیل در ییلاقات دامنه سهند، چادر عشایر این منطقه و لوازم زندگی‌شان را با خود برده و راه‌ دسترسی آنها را تخریب کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: هم‌اکنون عوامل راهداری و اداره کل امور روستایی و عشایر در آن منطقه مستقر و مشغول برطرف کردن موانع و مشکلات ناشی از سیل هستند. همچنین سیل در شهرستان مراغه تعدادی از کندوهای عسل را با خود برده و تاسیسات آب‌رسانی را تخریب کرده است.

هنربر از تخریب راه‌های روستایی در تعدادی از روستاهای شهرستان مراغه خبر داد و گفت: فرمانداری شهرستان پیگیر برطرف کردن موانع است. کار آب‌رسانی به روستاهای شهرستان با تانکر انجام می‌شود و عوامل آب و فاضلاب نیز مشغول تعمیر تاسیسات خسارت‌دیده هستند.

وی خاطرنشان کرد: سیل در روستای استرقان بخش خاروانا شهرستان ورزقان به ۲ خودرو پراید و پاترول و ۶ موتورسیکلت خسارت شدیدی وارد کرده و موجب تخریب یک واحد مسکونی و ۲ واحد دامی و باغ‌ها و مزارع حاشیه رودخانه در این روستا شده است.

وی گفت: سیل به راه‌های روستایی، باغ‌ها و مزارع روستای اسب‌فروشان شهرستان سراب هم خسارت‌ زده و در روستای آب‌گرم و روستای مریم شهرستان چاراویماق ۳ واحد مسکونی، واحدهای دامی و مزارع و باغ‌ها را تخریب کرده است.

هنربر اعلام کرد: مقرر شده است تعدادی کانکس به روستاهای شهرستان چاراویماق ارسال کنیم، اما معمولا تمایل برای اقامت موقت در منازل آشنایان بیشتر است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: از شهرستان تبریز نیز فقط آب‌گرفتگی معابر گزارش شده است. با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و تداوم بارش‌ها تا روز پنج‌شنبه، مردم با خودداری از هر گونه اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تماشای سیل، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارندگی‌ها واقعا شانس آورده‌ایم که بارندگی‌ و سیل تاکنون تلفات جانی نداشته است. وضعیت خطرناکی را در روستای قوزلوجه در شهرستان عجبشیر شاهد بودیم.