شناسهٔ خبر: 4127210 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) خبر داد:

استقرار یگان‌های پدافند هوایی در۳ هزار نقطه کشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) از استقرار یگان‌های پدافند هوایی در سه هزار و ۶۰۰ نقطه از کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، امیر فرزاد اسماعیلی شب گذشته در مراسم یادواره سرداران و ۱۶۵ شهید والامقام بخش خمام این شهرستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مدیون رشادت و ایثار جوانان این مرزو بوم است.

وی با اشاره به وجود نقاط حساس بسیار در کشور، خاطرنشان کرد: در تمام نقاط حساس پدافند لایه به لایه برای برخورد با متجاوز چیده شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص)، افتخارات کنونی کشور را مرهون مجاهدت‌های شهیدان خواند و موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله بخش‌های علمی همچون فناوری صلح آمیز هسته‌ای و فناوری نانو را نمونه‌ای از اعتماد به نفس فرزندان این مرز و بوم به تأسی از خودباوری رزمندگان در دوران پرافتخار دفاع مقدس دانست.

وی به تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) به فرمان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اکنون یگان‌های پدافند هوایی درسه هزار و ۶۰۰ نقطه از کشور مستقر هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) بر پایه آموزش بومی و سیستم بومی است، تصریح کرد: پدافند هوایی کشور دارای تاکتیک‌های میدانی بومی بوده و به‌دنبال خرید موشک‌های اس۳۰۰ نیستیم.

وی، پیکره قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) را جوان عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص)، حفظ جان مسافران را مهم خواند و بیان کرد: امنیت پرواز‌ها به صورت ۲۴ ساعته در کشور تأمین می‌شود و این امر نیازمند تلاش بی‌وقفه نیرو‌ها است.

وی یادآور شد: همزمان تأمین امنیت پرواز و ایمنی پرواز به عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) است.

اسماعیلی بر لزوم تبیین سیره شهدا و آشناکردن نسل جوان با منش و سلوک شهیدان، این دو امر مهم را از جمله عواملی دانست که موجب قدرت یافتن بیش از پیش ملت ایران در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی یادآور شد: تیرماه امسال تعداد پروازهای عبوری از ایران به یک‌هزار و ۲۰۰ سورتی افزایش پیدا کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) افزود: امنیت فضای کشور با اقدام‌های قاطعانه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) تحقق پیدا کرده است.