شناسهٔ خبر: 40976789 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور خدام رضوی امید را در دل مردم و نظامیان بوموسی زنده کرد

بندرعباس- ایرنا- حضور کاروان خدام رضوی در پنجمین روز از دهه کرامت در جزیره بوموسی امید را در دل مردم و نظامیان این منطقه زنده کرد و اشک شوق در چشمانشان حلقه زد.

صاحب‌خبر -

هرچند بوموسی عاری از ویروس کرونا بوده و عنوان سبز را با خود یدک می‌کشد اما بنا بر احتیاط لازم دیدار مردمی با کاروان زیرسایه خورشید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجدجامع جزیره برگزارشد.
 مردم جزیره بوموسی نیز در میان اشک و لبخند بر پرچم متبرک حرم رضوی بوسه زدند و از امام رضا(ع) خواستار رفع این ویروس منحوس شدند.
خادمان حرم رضوی در حضور مردم بوموسی بسته‌های متبرک شده نبات و نمک را بین آن‌ها توزیع کردند.
 مسوول شبکه جوانان رضوی هرمزگان گفت: کاروان زیر سایه خورشید ابتدا با استقبال مسوولان بوموسی در فرودگاه مواجه شد و سپس در راستای ادای احترام به مقام شهیدان و نثار گل و فاتحه عازم گلزار شهدای این جزیره شدند.
مصطفی رجبیان ادامه داد: خادمان رضوی با حضور در بیمارستان پارس بوموسی با کادر درمان و بیماران دیدار و از پرستاران و پزشکان این بیمارستان تجلیل کردند.
وی بیان داشت: این کاروان همچنین در این سفر یکروزه خود به شهرستان بوموسی با خانواده‌های شهیدان عبدالله‌پور و صبوریان دیدار کردند.
 مسوول ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت هرمزگان اظهارداشت: دیدار با نظامیان و تجلیل از مسوولان و فرماندهان نظامی و بازدید از کارگاه تولید ماسک جهت مقابله با ویروس کرونا از دیگر برنامه‌های خدام رضوی در این جزیره بود.
رجبیان گفت: بیش از ۷۵ برنامه در دهه کرامت با پوشش بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار نفری در سراسر هرمزگان اجرا می‌شود وتلاش داریم تا با نهایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون تجمع این برنامه‌ها و بیشتر در قالب مجازی برگزار کنیم.
خادمان حرم ثامن‌الحجج علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید سفر خود به هرمزگان را از شهرستان میناب آغازکردند، سپس در بین مردم جاسک و بندرعباس حضور یافتند.
خادمان حرم رضوی در ابتدای حضورشان در محل گلزار شهدای شهرستان های یاد شده حضور یافتند و به عطرافشانی مزار شهدا پرداختند.
دیدار مردمی، حضور در بیمارستان‌ها و ملاقات با کادر درمان و بیماران و دیدار با خانواده معظم شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید است.

رعایت اقدام‌های مراقبتی و بهداشتی در بوموسی باعث شده که هیچ گونه موارد ابتلا به بیماری کرونا در این جزیره وجود نداشته باشد و این مناطق از سوی ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا درهرمزگان به عنوان مناطق سفید معرفی شوند. 
شهرستان بوموسی شامل جزیره های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.
جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.
جزیره بوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و راهبردی برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین رفت وآمد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.
(اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر تا میلاد حضرت امام رضا(ع) برابر با (۱۱ ذی‌القعده) به عنوان دهه کرامت در تقویم رسمی کشورمان نامگذاری شده است.