شناسهٔ خبر: 40907501 - سرویس علمی-فناوری
منبع: سازمان غذا و دارو | لینک خبر

ماجرای بازپخش یک ویدیوکلیپ قدیمی درمورد ارز دارو و تجهیزات پزشکی

سخنگوی سازمان غذا و دارو درمورد کلیپ سخنان وزیر بهداشت درمورد ناپدید شدن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی توضیح داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایفدانا و به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: این کلیپ بخشی از یک برنامه تلویزیونی است که یکسال و نیم قبل در حاشیه دستور وزیر بهداشت برای بررسی و حسابرسی و ابهام زدایی از نحوه تخصیص ارز و ایفای تعهدات واردات دارو و تجهیزات پزشکی پخش شده بود و البته ضمن شفافیت موضوع در مواردی تاثیر بازدارنده نیز در زمان خود در بر داشت.
 
جهانپور افزود: دغدغه دکتر نمکی در زمان مذکور و به دستور ایشان توسط چند گروه بازرسی و حسابرسی مورد دقت قرار گرفت و پرونده بخشی که نهایتا و به هر دلیل، حتی در زمان اضافه تعهدات خود را ایفا نکرده یا شرکت‌هایی که به عناوین مختلف، تخلف کرده بودند و البته در این مرحله رقم قابل توجهی نسبت به کل ارز تخصیصی را شامل نمی‌شد، جهت برخورد قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شد. لذا بازنشر آن در فضای مجازی بدون توضیح و اشاره به زمان و نتیجه نهایی نه تنها سودی نداشته بلکه موجب ایجاد ابهام می شود.
 
وی در پایان تاکید کرد: رویکرد شفافیت و مدیریت قرارگاهی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ثمرات و برکات فراوانی برای این حوزه داشته است که هنوز آنگونه که باید دیده و شنیده نشده و شاید در رسانه ها برای افکار عمومی تبیین نشده است./