شناسهٔ خبر: 40594433 - سرویس بین‌الملل
منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مردم آمریکا خواستار توقف خشونت پلیس

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: مقایسه آماری نشان می‌دهد پلیس آمریکا به طور معمول بیش از هر کشور توسعه یافته دیگری، شهروندانش را هدف گلوله قرارداده و آن‌ها را بازداشت و زندانی کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 بررسی رسانه‌ای اداره آمار قضایی آمریکا نشان می‌دهد در بازه ۱۰ ماهه بین ژوئن ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ میلادی (تیر۱۳۹۴ تا فروردین ۱۳۹۵) به طور متوسط هر ماه ۱۳۵ نفر مرگ در بازداشتگاه در آمریکا به ثبت رسیده است که به معنای کشته شدن بیش از ۴ نفر در هر روز است.
 
در چهاردهمین روز اعتراضات به نژادپرستی و بی عدالتی مردم در واشنگتن، نیویورک، هیوستن و لس آنجلس همچنان در کف خیابان‌ها هستند. معترضان، توقف خشونت پلیس علیه رنگین پوستان را خواستارند. حمایت ترامپ از اقدامات پلیس در سرکوب معترضان و همچنان انتشار تصاویر جدید از خشونت پلیس بر خشم معترضان افزوده است.
<div id="video-display-embed-code_292439" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796261/292439?width=400&height=300"></script></div>
با اقدام پلیس آمریکا در تشدید سرکوب ها، معترضان روش‌های متعددی برای ابراز اعتراض خود برگزیده اند. در پایتخت معترضان به نژادپرستی، نرده‌های حفاظتی کاخ سفید را با دست نوشته‌های با مضمون جان سیاه پوستان اهمیت دارد، نمی‌توانم نفس بکشم و توقف نژاد پرستی پوشاندند.
 
در کارولینای شمالی هم معترضان، عبارت " هم اکنون نژادپرستی متوقف شود" را بر کف یکی از خیابان‌های اصلی مکتوب کردند.
<div id="video-display-embed-code_292440" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796261/292440?width=400&height=300"></script></div>