شناسهٔ خبر: 40524581 - سرویس اجتماعی
منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

جزئیات حادثه سرسره بادی توچال

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران در تشریح حادثه سرسره بادی در ایستگاه یکم توچال گفت: این حادثه ۵ مصدوم داشته و در پی آن ۴ وسلیه این شهربازی پلمب شده است. محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: روز پنج شنبه سرسره بادی در شهربازی کوچک ایستگاه یکم توچال دچار مشکل می‌شود که در هنگام بروز این حادثه ۱۵ نفر از این دستگاه استفاده می‌کردند که براثر حادثه حدود ۵ نفر مصدوم می‌شوند و یکی از آنها حالش وخیم گزارش شده است. وی  افزود: شورای فنی استان تهران در سال گذشته مصوبه‌ای داشت که طی آن اداره کل استاندارد براساس وظیفه ذاتی مأمور شده بود همه شهربازی‌های استان تهران را چک و بازبینی کند که اتفاقا در پی این بازبینی‌ها به این شهربازی اخطار لازم داده شده بود و تاکید شده بود که از وسایلی که مجوز سالیانه و استاندارد دریافت نکرده‌اند استفاده نکند.
معاون استاندار تهران ادامه داد: حق بهره برداری از این وسایل منوط به طی شدن فرآیند لازم کسب مجوزها و استاندارها شده بود که متاسفانه بهره بردار این کار را انجام نداده و در آستانه تعطیلات این اتفاق در شهربازی ایستگاه یکم توچال رخ داده است. تقی زاده تاکید کرد: درحال حاضر ۴ دستگاه این شهربازی پلمب شده و به این ترتیب از فعالیت آنها تا کسب مجوز سالیانه جلوگیری خواهد شد. بهره برداری از این دستگاه‌ها منوط به کسب مجوز و لحاظ کردن استانداردهای لازم است.

تفریح مرگبار خانوادگی در جلایر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه از غرق شدن یک پسربچه 10 ساله در رودخانه جلایر خبر داد. به گزارش رکنا، محمدرضا برزگر با اعلام این خبر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر غرق شدن پسر بچه‌ای 10 ساله در رودخانه جلایر اعلام شد که بلافاصله یک تیم با تجهیزات کامل به محل وقوع حادثه اعزام شد تا نسبت به نجات او اقدام شود که متاسفانه جسد این پسربچه مشاهده و توسط نیروها از آب گرفته شد. وی افزود: این پسربچه 10 ساله به همراه خانواده خود برای تفریح به روستای جلایر رفته بودند که پس از گذشت ساعاتی از حضورشان در این منطقه تفریحی، متاسفانه وارد رودخانه شده و غرق می‌شود. رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ساوه در ادامه گفت: گرمای هوا و تعطیلی قشر جوان و نوجوان را به سمت استفاده از جذابیت‌های رودخانه‌ها، دریاچه و کانال‌ها می‌کشاند و بعضا این شور و اشتیاق خاطره تلخی به همراه دارد. وی افزود: غرق شدگی یا خفگی در آب یکی از علل مرگ و میر، بویژه در میان کودکان و نوجوانان است که بیشتر در فصل گرما به وقوع می‌پیوندد و تفریح خانواده‌ها را به عزا تبدیل می‌کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کشف جسد یک زن در رودخانه کرج

جسد زن میانسال در رودخانه کرج پس از چند روز کشف شد. رئیس جمعیت هلال احمر کرج گفت: جسد زن میانسال که روز سه شنبه هفته جاری به همراه همسرش در رودخانه سقوط کرده بود روز گذشته کشف شد. فتح الله‌ هاشمی‌نژاد روز جمعه افزود: امدادگران هلال احمر پایگاه کرج -چالوس در پی کسب گزارشی مبنی بر سقوط یک مرد ۵۵ ساله در رودخانه کرج در محدوده درده بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند. وی اضافه کرد: با همکاری افراد محلی و امدادی جسد این مرد از آب به بیرون آورده شد. هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: جسد همسر این مرد با تلاش سه روزه امدادگران، غواصان محلی و بخشداری آسارا روز جمعه کشف شد. از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۵ نفر در رودخانه‌های البرز جان باخته اند.

سقوط مرگبار کودک 3 ساله مهابادی از پشت بام

بخشدار بخش مرکزی شهرستان مهاباد از مرگ یک کودک مهابادی بر اثر سقوط از پشت‌بام خبر داد. سلیمان پاکزاد  اظهار کرد: یک کودک ۳ ساله ساکن روستای گابازله در بخش مرکزی این شهرستان از پشت بام خانه سقوط کرد. وی افزود: این کودک بعد از سقوط ار ارتفاع به بیمارستان مهاباد منتقل می‌شود اما بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد.

تصادف خونین در آذرشهر

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از مصدوم شدن سه نفر در سانحه رانندگی محور «آذرشهر-تبریز» خبر داد. به گزارش رکنا، وحید شادی‌نیا در تشریح این خبر اظهار کرد: در حادثه صبح امروز جمعه، شانزدهم خرداد ماه با گزارش وقوع حادثه برخورد خودرو پژو با گاردریل در محور «آذرشهر-تبریز»، در محدوده لوله سازی به مرکز اورژانس آذرشهر، دو اکیپ اورژانس عازم محل شدند. وی افزود: اقدامات درمانی برای مصدومان به سرعت شروع شد و هر سه مصدوم که وضعیت یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده به بیمارستان شهید مدنی آذرشهر انتقال یافت.  وی در خاتمه متذکر شد: خودرو تصادفی در آتش سوخت.

مرگ جوان گیلانی به دلیل سقوط در رامسر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر از مرگ یک جوان گیلانی به دلیل سقوط از ارتفاع در جنگل‌های این شهرستان خبر داد. هاتف باقر سلیمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: شامگاه پنجشنبه حوالی ساعت ۹ پس از اطلاع وقوع این حادثه، بلافاصله نیروهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان به محل حادثه در جنگل صفارود منطقه جواهرده اعزام شدند و پس از رسیدن به محل حادثه، با پیکر بی جان این جوان مواجه شدند و پس از معاینه نیز دریافتند که او فوت شده است. وی با اعلام این که عملیات بیرون آوردن جسد از دره سخت گذر حدود ۶ ساعت زمان برد، افزود که عملیات امداد و نجات حوالی ساعت سه بامداد امروز به پایان رسید و جسد قربانی برای بررسی علت فوت و مراحل قانونی تحویل پزشکی قانونی شهرستان شد. روستای جواهرده در ‎ ۲۷ کیلومتری شهر رامسر و در ارتفاع یکهزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا واقع است. مسیر دسترسی به جواهرده از منتهی الیه غربی شهر رامسر است که گردشگران برای رسیدن به آن از میان کوههای مشجر و در امتداد رودخانه صفارود حرکت می‌کنند. روستای جواهرده همواره در فصل تابستان به لحاظ برخورداری از آب و هوای خنک مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی است و به همین خاطر هم امکانات اقامتی در این منطقه برای گردشگران وجود دارد.