شناسهٔ خبر: 40085856 - سرویس اجتماعی
منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در جلسه ویدئو کنفرانس شورای معاونین استان و مدیران نواحی و مناطق آموزش پرورش تاکید شد

حضور دانش اموزان از 27 اردبیهشت ماه در مدارس کاملا اختیاری است

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص بازگشایی مدارس از روز شنبه 27 اردیبهشت ضمن تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای عوامل اجرای و آموزشی، بر حضور کاملا اختیاری دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی گفت: ستاد پروژه مهر مناطق/ نواحی و استان مسئولیت مدیریت بازگشایی مدارس در روز شنبه مورخ 27/2/99 را عهده دار می باشند. تهیه امکانات اولیه شامل ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی توسط مدارس برای دانش آموزن فاقد وسایل مذکور صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد:  حضور دانش آموزان در مدارس کاملاً اختیاری می باشد و الزامی در این خصوص وجود ندارد  مدارس هیچ گونه اجباری برای دانش آموزان جهت حضور در مدرسه نداشته باشند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی، ضد عفونی مدارس و ... مورد تاکید بوده و در زمان باقیمانده حتما مجددا انجام شود و به منظور رعایت نکات بهداشتی نظارت لازم در عدم تجمع اولیاء جلوی مدارس انجام پذیرد.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: غیر از پایه نهم و دوازدهم که امتحانات بصورت حضوری برگزار خواهد شد مابقی پایه ها لزومی به برگزاری امتحانات حضوری نمی باشد و مدیران مناطق و نواحی با حضور در حوزه های امتحانی پایه نهم و دوازدهم راساً بر اجرای مطلوب فرایند امتحانات و رعایت پروتکلهای بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی نظارت نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: برای بیتوته احتمالی دانش آموزان شبانه روزی در جریان امتحانات تدابیر لازم اتخاذ شده و همچنین موارد بهداشتی مراکز اسکان حتما بررسی گردد.

وی همچنین با بیان اینکه آزمون مدارس از ۸۰ درصد کتب درسی خواهد بود گفت: تمامی موارد بهداشتی باید به طور کامل و جدی در روز شنبه و روزهای بعد رعایت شود

پاشایی با یادآوری اینکه بالای ۱۲ درصد مدارس استان دو نوبته هستند تاکید کرد: هر مدرسه باید در شیفت خاص خود فعالیت نموده و دانش آموزان باید با ماسک و دستکش در مدرسه حاضر شوند.

وی همچنین گفت: پیش دبستانی ها و مدارس استثنایی فعلا تعطیل خواهند بود وهفته اول هیچ آزمونی برگزار نخواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید مجدد حضور اختیاری دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: مدارس دو شیفتی با یک ونیم ساعت فاصله زمانی شروع به فعالیت نمایند

پاشایی در پایان یادآوری کرد: در ایام بازگشایی مدارس برنامه های صبح گاهی، فوق برنامه، بوفه مدارس تعطیل می باشد و در صورت بروز هرگونه نارسایی موضوع سریعاً و در هر زمان با هماهنگی مسئولین ذیربط استانی مدیریت و رفع شود.

 

app.ir/apash1397                                      کانال آموزش و پرورش در سروش

http://instagram.com/ap.azar_shargi                 کانال آموزش و پرورش در اینستاگرام

https://www.aparat.com/andishe.ash               کانال آموزش و پرورش استان در آپارات

30008624                                                   سامانه پیامکی آموزش و پرورش استان