شناسهٔ خبر: 40014918 - سرویس علمی-فناوری
منبع: اعتدال | لینک خبر

شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

ویروس کرونا در جهان همچنان روندی صعودی داشته و شمار مبتلایان از 4 میلیون و 231 هزار نفر فراتر رفته است. شمار افرادی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند به 285 هزار و 480 نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -
شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهانآمار جهانی نشان می‌دهد که تاکنون  4 میلیون و 231 هزار و 897 نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شدند و شمار افرادی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند به 285 هزار و 480 نفر رسیده است.

به گزارش اعتدال، آمار‌ها نشان می‌دهند تاکنون بیش از یک میلیون و 516 هزار مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان بهبود یافته است.

این ویروس در حال حاضر 212 کشور و منطقه را درگیر کرده است، همچنین اروپا و آمریکا همچنان کانون شیوع ویروس نام گرفته اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 (11 مه 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

آمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا به 81 هزار نفر رسید

براساس آمار دانشگاه جان‌هاپکینز، با ثبت مرگ 370 نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در طول ساعات گذشته در آمریکا، مجموع جان‌باختگان در این کشور به 81 هزار و 157 نفر رسید.

آمار مرگ در ۲۴ ساعت گذشته این کشور کمترین تعداد از ماه مارس تاکنون بوده است و در گاهی مواقع آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا هزار تا 2500 نفر رسیده بود.

در حال حاضر آمریکا با فاصله بسیار زیاد بیشترین آمار مبتلایان و مرگ و میر بر اثر کرونا را داشته است.

در حال حاضر یک میلیون و 376 هزار و 317 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این رقم پنج برابر ایتالیا و اسپانیا است که بیشترین مرگ و میر و ابتلا را در اروپا داشته‌اند.

در آمریکا، با ادامه تست‌های ویروس کرونا، عده بیشتری از مبتلایان تشخیص داده می‌شوند.

تا کنون حدود ۹ میلیون تست در آمریکا انجام شده و با ادامه این تست‌ها انتظار می‌رود گستردگی بیماری، بیشتر معلوم شود.

سه نفر از اعضای ستاد ویژه کرونا در کاخ سفید، خودشان را قرنطینه کرده‌اند. در روزهای گذشته معلوم شد شماری از کارکنان کاخ سفید به کرونا مبتلا شده‌اند. اما کاخ سفید، گزارش‌ها درباره قرنطینه مایک پنس، معاون‌اول رئیس‌جمهور را تکذیب کرد و گفت که او امروز سر کار حاضر می‌شود.

پلیس فدرال آمریکا و وزارت امنیت داخلی درحال تهیه هشداری هستند که در آن آمده هکرها و جاسوس‌های چین در حال تلاش برای ربودن نتایج پژوهش‌های انجام‌شده در آمریکا درباره تولید واکسن و درمان ویروس کرونا هستند.

پیش‌نویس این هشدار که مقام‌ها می‌گویند احتمالا ظرف روزهای آینده منتشر شود، می‌گوید که چین به دنبال «اموال معنوی مربوط به واکسن، دارو و تست کرونا و اطلاعات ارزشمند در حوزه سلامت عمومی است که آنها را با شیوه‌های غیرمشروع به دست بیاورد.»

گزارش شده که دولت ترامپ در این باره انگشت اتهام را به سوی دانشجویان و پژوهشگرانی دراز کند که به گفته آنها در استخدام دولت چین هستند.

روز جمعه دولت آمریکا اعلام کرد روزنامه‌نگارانی که با شهروندی چین در آمریکا فعالیت می‌کنند، حالا باید هر ۹۰ روز یک بار برای تمدید روادیدشان تقاضا بدهند.

مشاور اقتصادی کاخ سفید می‌گوید آمار بیکاری در ماه جاری و ماه آینده میلادی به اوج می‌رسد و از ۲۰ درصد هم می‌گذرد. آمار ماه آوریل که روز جمعه اعلام شد، کمتر از ۱۵ درصد بود.
بیش از ۳۳ میلیون نفر در چند هفته‌ای که از اعمال محدودیت‌های مهار کرونا می‌گذرد، به دولت اعلام کرده‌اند که حقوقشان قطع یا کم شده و تقاضای دریافت حقوق بیکاری داده‌اند.

محدودیتهای نیویورک از نیمه ماه مه 'کاهش می‌یابد'

بنابر اعلام فرماندار نیویورک محدودیتهای وضع شده پس از شیوع کرونا در نیمه ماه مه در این ایالت کاهش خواهند یافت.

بر این اساس بعضی از کسب و کارهای کم خطر از روز جمعه بازگشایی می‌شوند.

نیویورک با بیش از ۳۴۵ هزار نفر بیشترین موارد ابتلا به کرونا در آمریکا را ثبت کرده است؛ بیش از ۲۷ هزار نفر هم به همین دلیل در نیویورک جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا بیشترین موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد.

کرونا در ایتالیا

آمار وزارت بهداشت ایتالیا نشان می‌دهد شمار مبتلایان در این کشور به 219 هزار و 814 نفر افزایش یافته و تعداد تلفات بر اثر این ویروس به 30 هزار و 739 مورد رسیده است. در طول 24 ساعت گذشته 179 نفر بر اثر کرونا در این کشور در گذشته اند.

کرونا در اسپانیا و آلمان

اسپانیا از لحاظ شدت درگیری با ویروس کرونا در جایگاه دوم بعد از آمریکا قرار گرفته است.

شمار قربانیان در اسپانیا 26 هزار و 744 نفر و تعداد افراد مبتلا در این کشور به 268 هزار و 143  مورد رسیده است. در طول 24 ساعت گذشته 123 نفر بر اثر کرونا در این کشور در گذشته اند.

در آلمان، شمار قربانیان «کرونا» به 7 هزار و 569 نفر رسیده است؛ تاکنون بیش از 171 هزار و 999 نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شدند.

کرونا در چین

چین اکنون پس از گذشت چند ماه در جایگاه یازدهم در جدول جهانی از نظر شمار مبتلایان با 82 هزار و 918 نفر قرار گرفته است.

وزارت بهداشت چین اعلام کرده است طی 24 ساعت گذشته تنها 17 مورد جدید مورد ابتلا در این کشور به ثبت رسیده است.

چین یک شهر جدید را برای جلوگیری از شیوع کرونا قرنطینه کرد

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهر شولان در شرق چین و در نزدیکی مرز با کره شمالی، این شهر از سوی مقامات چینی قرنطینه شده است.

در این شهر ۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز گذشته ثبت شده که همه مبتلایان از طریق یک زن که شغلش لباس شستن بوده مبتلا گردیده‌اند.

این فرد ۴۵ ساله که همسر و خواهرها و برخی دیگر از اعضای خانواده را مبتلا کرده گفته است که هیچگونه سفری اخیرا نداشته است.

در حال حاضر تمام اماکن عمومی در شهر شولان تعطیل شده‌ و از ساکنان خواسته شده تا در خانه‌های خود بمانند.

تمامی سیستم حمل و نقل عمومی شهر نیز تعطیل و این شهر جزو امکان با خطر بالا اعلام شده است.

شهر شولان در استان جی‌لین واقع شده است.

کرونا در فرانسه و انگلیس

176 هزار و 970 نفر در فرانسه مبتلا به ویروس کرونا شده و شمار قربانیان در این کشور به 26  هزار و 380 نفر رسیده است.

شمار قربانیان در انگلیس به 32 هزار و 65 مورد و افراد مبتلا به 223 هزار و 60 نفر افزایش یافته است. در طول 24 ساعت گذشته 210 نفر بر اثر کرونا در این کشور در گذشته اند.

نخست وزیر بریتانیا سیستم هشدار پنج‌ مرحله‌ای کرونا اعلام کرد
بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد دولت برای ارزیابی خطر شیوع کرونا، یک سیستم هشدار پنج مرحله‌ای را در نظر خواهد گرفت و بر اساس آن تصمیم خواهد گرفت.

جانسون گفت جزئیات تدابیر جدید را فردا در پارلمان اعلام خواهد کرد اما به نظر می‌رسد در سیستم هشدار جدید، رنگ سبز برای مرحله یک (ویروس در بریتانیا شیوع ندارد) و قرمز برای مرحله پنج خواهد بود و مثل سیستم هشدار خطر امنیتی بر حسب اطلاعات و آمار جدید می‌تواند تغییر ‌کند.

به گفته جانسون بر اساس این رده‌بندی، بریتانیا در دوران قرنطینه در مرحله چهارم قرار داشته است.

جانسون اضافه کرد:‌ "به خاطر از خودگذشتگی شما، حالا در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که وارد مرحله سوم شویم."

مسافران فرانسه از دو هفته قرنطینه هنگام ورود به بریتانیا مستثنی شده‌اند

از جمله برنامه‌هایی که دولت بریتانیا اخیرا برای جلوگیری از شیوع کرونا در بریتانیا معرفی شده دو هفته قرنطینه برای مسافرانییست که به این کشور وارد می‌شوند؛ هر چند زمان اجرای آن مشخص نیست.

این برنامه تمامی مرزهای ورودی را شامل می‌شود و محدود به فرودگاهها نیست.

مسافرانی که از جمهوری ایرلند به بریتانیا وارد می‌شوند هم از این برنامه مستثنی شده‌اند.

ورزش حرفه‌ای دست‌کم تا بیست روز دیگر در انگلستان ممنوع شد

دولت بریتانیا برگزاری مسابقات حرفه‌ای را حتی بدون حضور تماشاگران تا اول ژوئن ممنوع کرد. به دنبال آسان شدن مقررات منع آمد و شد در انگلستان، دولت دستورالعملی پنجاه صفحه‌ای منتشر کرد.

به این ترتیب تا قبل از اول ژوئن (دوازده خرداد) "برای جلوگیری از ریسک برخورد اجتماعی در مقیاس بزرگ" رویدادهای فرهنگی و ورزشی انجام نخواهند شد. در این بیانیه همچنین نوشته شده است که بازگشایی محل‌های تجمع بزرگ نظیر استادیوم‌های ورزشی "بستگی به کاهش قابل ملاحظه در شمار مبتلایان" دارد.

کرونا در ترکیه

ترکیه از لحاظ ابتلا در جایگاه هفتم قرار گرفته است و در حال حاضر بیش از 139 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند؛ شمار قربانیان به 3 هزار و 841 نفر رسیده است.

کرونا در برزیل

تعداد قربانیان کرونایی در این کشور به 11 هزار و 207 نفر رسیده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت برزیل، شمار مبتلایان به کرونا 163 هزار و 510 نفر شده است.

کرونا در کانادا

شمار مبتلایان در کانادا به 69 هزار و 157 نفر رسیده و تاکنون 4 هزار و 907 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

کرونا در روسیه و افغانستان

مقام‌های بهداشتی روسیه و افغانستان شمار قربانیان خود را به ترتیب هزار و ۹۱۵ و ۱۲۰ نفر و تعداد افرادی که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شدند را ۲۰۹ هزار و ۶۸۸ و ۴ هزار و ۴۰۲ نفر اعلام کردند.

روسیه سومین کشور از لحاظ تعداد موارد ابتلا به کرونا

روسیه با پیشی گرفتن از بریتانیا و ایتالیا، تبدیل به چهارمین کشور پر تعداد ابتلا به کووید ۱۹ شده است.

طی بیست و چهار ساعت گذشته، بر اساس آمارهای رسمی، حدود 11656 مبتلای جدید در این کشور ثبت شده؛ تعداد کل موارد ابتلا در این کشور با این احتساب به به بالای 221 هزار نفر رسیده است. آمریکا، اسپانیا و انگلیس از لحاظ موارد ابتلا، تعداد بیشتری گزارش کرده‌اند. تا کنون 2009 نفر در روسیه به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند..

پوتین پایان تعطیلات به دلیل گسترش کرونا در روسیه را اعلام کرد
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرده است تعطیلاتی که شش هفته پیش به دلیل مقابله با شیوع کرونا در کشورش آغاز شده بود از فردا سه‌شنبه، ۱۲ مه به پایان می‌رسد.

اما او گفت سایر محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به تدریج کاهش داده خواهد شد.

پوتین از برخورد دولتش در مقابله با گسترش بیماری کووید 19 ستایش کرد.

کرونا در کشور‌های آفریقایی

آمار‌ها نشان می‌دهند که 52 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 66 هزار و 952  نفر مبتلا و 2 هزار و 330 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.

گزارش روزانه وزارت بهداشت درباره آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران طی یک روز گذشته 45 بیمار کووید 19 در ایران جان خود را از دست داده‌اند؛ به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در این کشور به 6685 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: "مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 109286 نفر رسید."

وزارت بهداشت تعداد بهبود یافتگان این بیماری را 87422 نفراعلام کرده است.

اماکن مذهبی ،رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها در ایران بعد از ماه رمضان 'باز می‌شوند'
به گفته علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران اماکن مذهبی، رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها بعد از ماه رمضان باز خواهند شد.

او این بازگشایی را مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانسته و آن را" تدریجی" خوانده است.

دولت ایران از بیست و سوم فرودین مشاغل کم خطر را در شهرستانها و در تهران از سی فروردین بازگشایی کرد.

آمار رسمی کرونا در افغانستان: 4687 مبتلا 122 جان‌باخته
وزارت صحت عامه/بهداشت افغانستان می‌گوید با شناسایی 285 مورد جدید در شبانه‌روز گذشته، شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در این کشور به 4687 رسید.

با ثبت دو مورد مرگ در نتیجه این بیماری شمار جان باختگان در این کشور هم به 122 نفر رسیده است.

به گفته این وزارتخانه شمار بهبودیافتگان از این بیماری هم به 574نفر می‌رسد.