شناسهٔ خبر: 38947581 - سرویس سیاسی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پمپئو دوباره ادعاهایش را تکرار کرد؛ این بار به بهانه نوروز

وزیر خارجه آمریکا این بار به بهانه پیام نوروزی، ادعای آمادگی این کشور برای ارسال کمک بشردوستانه و پزشکی به ایران را تکرار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایلنا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به بهانه پیام نوروزی، بار دیگر مدعی شد که پیشنهاد واشنگتن  برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی برای مردم ایران همچنان به قوت خود باقی است.

پمپئو با بیان این‌که به همراه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای تمامی افرادی که نوروز را جشن می‌گیرند، سالی شاد و سلامت آرزو می‌کند، مدعی شد: «از شنیدن این خبر که شمار زیادی در ایران قربانی ویروس کرونا شده‌اند، متاسفیم.  به مردم ایران و تمامی جهان این امیدواری را می‌دهیم که آنها هم می‌توانند مانع شیوع این ویروس شوند. برای کمک به گذر از این دوران دشوار، پیشنهاد ما برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی برای مردم ایران همچنان پابرجا است».

ادعای پمپئو در حالی مطرح می‌شود که آمریکا خود با بحران شدید ناشی از گسترش ویروس کرونا روبه‌رو بوده و در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شده است.

در همین حال، تحریم‌های آمریکا چالش‌های مقابله با کرونا برای ایران را دشوارتر کرده و درخواست برای لغو این تحریم‌های ظالمانه به مطالبه‌ای جهانی تبدیل شده است.