شناسهٔ خبر: 38812852 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد:

رهاکردن ماسک و دستکش آلوده موجب شیوع بیماری می­‌شود/ اجرای مصوبات ستاد لازم و ضروری است

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی گفت: رها کردن دستکش، دستمال و ماسک های استفاده شده، در معابر، می تواند موجب شیوع آلودگی و بیماری ­شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا دهقانی اظهار داشت: رها کردن وسایل مصرف شده بهداشتی می‌تواند موجب شیوع آلودگی و بیماری شود و  به تنهایی عامل انتشار ویروس کرونا باشند لذا باید پس از استفاده به صورت مناسب دفع شوند.

وی به مردم توصیه کرد که پوشش خارجی دستکش ها و ماسک را بدون ایجاد کوچکترین تماس با پوست بدن، به سمت داخل مچاله کرده و آن‌ها را درون کیسه فریزر انداخته و گره بزنید، سپس بسته خود را به داخل سطل زباله بیاندازید.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد بر اهمیت شستشو و ضدعفونی کردن دست ها پس از خارج کردن وسایل حفاظتی تاکید کرد و افزود: ممکن است دستکش ها در زمان استفاده، سوراخ شود یا در زمان خارج کردن آنها، تماسی با پوست بدن صورت بگیرد، در نتیجه شستن دست ها با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه توصیه می شود.

وی همچنین خواستار اجرای دقیق مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شد و عنوان کرد: مصوبات این ستاد چه در سطح ملی و چه در سطح استانی لازم الاجرا و برای سلامت مردم و جامعه است.

دهقانی با تاکید بر لزوم توجه جدی به مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد به ویژه در زمینه تعطیلی اماکن و صنوف اظهار داشت: شایعاتی در فضای مجازی در خصوص برخی تعطیلی ها عنوان می شود که این موضوع صحت ندارد.

وی ادامه داد: هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی پمپ بنزین‌ها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و به طور کلی اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تأمین می‌کنند، نداریم.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد با تاکید بر اینکه تنها راه قطع زنجیره شیوع کرونا قرنطینه خانگی است تصریح کرد: مردم بدانند که اگر موارد بهداشتی و مصوبات ستاد را رعایت نکنیم با این شیب صعودی مبتلا به کرونا، در چند روز آینده با خطر اتمام ظرفیت تخت بیمارستانی نیز مواجه می ‌شویم.