شناسهٔ خبر: 38770148 - سرویس استانی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: رفت و آمدهای عادی مردم موجب افزایش ابتلا به کرونا می‌شود

ایسنا نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با گلایه از عادی بودن رفت و آمدها در استان، گفت: اگر این رویه ادامه پیدا کند، ممکن است جهش‌های نامطلوبی در افزایش تعداد مبتلایان داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

محمد دهقانی فیروزآبادی، سه شنبه شب 20 اسفند اظهار کرد: متاسفانه روال عادی زندگی در برخی مناطق شهر بیرجند و برخی شهرهای دیگر در جریان است.

 وی با بیان اینکه ترددهای درون شهری باید به حداقل ممکن برسد، افزود: با افزایش تعداد مبتلایان، احتمال انتقال درون استانی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مثبت شدن 14 مورد جدید ابتلا به کرونا نسبت به روز قبل خبر داد و گفت: با ثبت شش مورد جدید در بیرجند، تعداد مبتلایان در این شهر به 24 نفر رسید.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: اکنون 10 مورد ابتلا در قاین، چهار مورد در زیرکوه، چهار مورد در فردوس، 8 مورد در طبس و یک مورد در سرایان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموع مبتلایان در استان به ۵۱ نفر رسیده است، افزود: از این تعداد، تاکنون ۲۲ نفر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در روز سه شنبه هفت مورد ترخیصی جدید داشته‌ایم که برای ادامه درمان به منازل منتقل شده‌اند.

 دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: اکنون 25 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و مراحل درمان خود را طی می‌کنند و چهار مورد نیز فوت شده‌اند.

وی یادآور شد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که بیشتر موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تاکنون وارداتی و از خارج استان وارد شده است، اما لازم است بررسی بیشتری صورت گیرد.

46