شناسهٔ خبر: 38653019 - سرویس اجتماعی
منبع: ایلنا | لینک خبر

در جلسه مسئولان شهرداری تهران با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی مطرح شد؛

تاکید بر توجه بیشتر به گروه‌های آسیب‌پذیر و کودکان کار/ آموزش و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گیرد

رئیس هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی بر لزوم توجه به گروه‌های آسیب‌پذیر در جریان مقابله با کرونا ویروس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی شیرزاد رئیس ستاد مدیریت محله شهرداری تهران در جریان جلسه مشترک نمایندگان سازمان بهداشت جهانی با مدیران شهری تهران به وضعیت معتادان متجاهر و زباله‌گردها اشاره کرد و گفت: این افراد دورترین قشر به آموزش هستند و هر یک از انواع بیماری‌ها رنج می‌برند  و انواع مواد مخدر را مصرف می‌کنند. جمع کردن آنها ممکن است اقدامی پر خطر باشد و جمع نکردن آنها نیز ممکن است باعث از بین رفتن آنها شود.

شیرزاد همچنین به کودکان کار نیز اشاره کرد و گفت: جمع آوری آنها نیز کار چندان آسانی نیست و این یکی از سوالات کلیدی ما است که آیا نگهداری آنها در محیط گرمخانه‌ای درست است یا خیر.

ریچارد برنان، رئیس هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به این سوال گفت: باید به آسیب‌پذیرترین گروه‌ها بیشتر از همه توجه شود. بهترین اقدام این است که از شبکه‌های خدمات‌رسانی موجود استفاده و آنها را تقویت کنید.

وی با تاکید بر اینکه کمتر بودن تعداد افراد در گرمخانه‌ها رسیک ابتلا را کاهش می‌دهد در نتیجه آموزش و اطلاع‌رسانی به افراد بی‌خانمان و آسیب‌پذیر باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید سلامت این افراد نیز به صورت ادواری چک شود و یک غربالگری ساده برای آنها به صورت دوره‌ای انجام شود.

برنان بر به روز رسانی سیستم کنونی و توسعه آن تاکید کرد و گفت: می‌توانید به راه‌های نوآورانه و خلاقیت‌ها نیز فکر کنید و از ابداعات برای مراقبت از افراد بی خانمان و کودکان کار و افراد آسیب‌پذیر استفاده کنید.